Hej Alla! Jag är ny på sidan här som aktiv medlem men jag har "lurkat" från och till i många år. Jag köpte ett par Canton Ergo RC-L med tillhörande box körsbärsfärg (mint condition) för 4000 igår. Hos säljaren fungerade allt bra både utan box och ännu bättre med. Jag kopplade upp när jag kom hem och då har jag min Mac data som ljudkälla som går till en Dac. Jag kopplade ljudet från dacken till main in på boxen och main out till försteget (cd ingången). Så långt allt bra men när jag spelar väldigt baskraftiga låtar hörs ett skorrande från både mellanregister och bas på båda högtalarna. Hos säljaren spelades mest basfattig musik, jazz osv. Boxen står i neutralt läge. Utan boxen går det utan problem att spela mina basrika låtar utan skorr så jag antar att det är boxen eller kopplingen jag gjort som är problemet.
Min fråga är om någon upplevt något liknande och vad jag skall göra? Jag tycker att högtalarna ändå är bra men de blir ju kanonbra med boxen inkopplad.
Jag har försteg och slutsteg Sherbourn PRE-1 och Sherbourn PA2-250 som förstärkeri. Jag har läst igenom gamla trådar både här och på andra forum men jag blir inte klokare. Hur vet man föressten om det är själva boxen det är fel på eller min koppling?
Ytterst tacksam för svar!