Moderator: Redaktörer
KarlXII skrev:Mest olika kanske var Komoroks Ino mot Tobm:s 2212, iaf i ÖsterGÖK....?
PerStromgren skrev:KarlXII skrev:Mest olika kanske var Komoroks Ino mot Tobm:s 2212, iaf i ÖsterGÖK....?
Jo, men 2212 är inte det klenaste av OA-boxar.![]()
Hur olika lät det?
PS. Kalibrerar ni lyssningsnivåerna?
PerStromgren skrev:KarlXII skrev:Mest olika kanske var Komoroks Ino mot Tobm:s 2212, iaf i ÖsterGÖK....?
Hur olika lät det?
Hur olika lät det?
Triggerhappy skrev:I högtalarväg tycker jag nog att det vart hygglig blandning på de möten jag vart med.
Caveman liknande byggen, dynaudio vägghängda, ino pi60s (typ 4anläggningar), hemmabyggen av rang (chriss), snell, NHT.
Anl med resp utan basmoduler.
Imorgon möts pi60s dock i rejält olika rum och med lite olika elektronik. Molle körde delat med basmoduler senast också.
Ingen har kört med 3w rör ännu som jag lyssnat på.
FBK skrev:Triggerhappy skrev:I högtalarväg tycker jag nog att det vart hygglig blandning på de möten jag vart med.
Caveman liknande byggen, dynaudio vägghängda, ino pi60s (typ 4anläggningar), hemmabyggen av rang (chriss), snell, NHT.
Imorgon möts pi60s dock i rejält olika rum och med lite olika elektronik. Molle körde delat med basmoduler senast också.
Det var nog mina mina Caveman liknande byggen som du hörde, numera sålda. När jag var med så verkade det vara mest Ino hos de flesta medlemmarna, kanske blivit mer blandat nu, har inte hängt med i vad som hänt i GÖK.
IngOehman skrev:Väldigt viktig synpunkt.
Jag kan ju berätta att jag röstat mot Ino-riggar fler gånger än jag röstat för dem. Kanske är jag
extra hård mot dem eftersom jag vet vad de kan leverera? Men jag försöker att vara helt neutral.
Triggerhappy skrev:FBK skrev:Triggerhappy skrev:I högtalarväg tycker jag nog att det vart hygglig blandning på de möten jag vart med.
Det var nog mina mina Caveman liknande byggen som du hörde, numera sålda. När jag var med så verkade det vara mest Ino hos de flesta medlemmarna, kanske blivit mer blandat nu, har inte hängt med i vad som hänt i GÖK.
Stämmer det, vad spelar du på nu? Dags att ställa upp snart igen?
PerStromgren skrev:Tack för svar! Jag hade en förutfattad mening om dessa möten, kan jag erkänna, men dessa har nu kommit på skam av era svar, kul!
För att fortsätta mitt spioneri: om nu inte jätteriggar är så vanliga som jag trott, vad spelas för musik? Är man ägare av ett system a la Komorok, vore det ju ingen sak att skåpa ut dockskåpssystem som inte hänger med under 15Hz, så verkar inte vara fallet. Brukar ljudbild vara diskuterat mycket? Brukar bred sådan premieras i så fall?
Jag är fortfarande bara ärligt nyfiken, inget annat! Lite, lite, ligger kanske tanken åt ett SolaGÖK, men det blir nog för läskigt...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster