Moderator: Redaktörer
xms67 skrev:Vad anser ni om ljudkvaliteten på Spotify 320 Kbps? Jag försöker som ni kanske märkt förstå lite bakom själva ljudet. Om man har 320 Kbps kan man då säga att man har bra ljud eller är det långt från en Cd? Det sägs ju att man ska lite på sina öron och jag tycker Spotify låter bra. Fast å andra sidan har jag inte kört någon avancerad test, vare sig mot Cd eller andra streamingtjänster. Jag vet inte om det finns andra tjänster som verkligen har bättre ljud, men på nätet kan man läsa om vissa typ WIMP och Deezer. Min egen känsla säger mig att det verkar vara större skillnad på olika "inspelningar" i Spotify än ljudkvaliteten mellan olika tjänster.
xms67 skrev:Vad anser ni om ljudkvaliteten på Spotify 320 Kbps? Jag försöker som ni kanske märkt förstå lite bakom själva ljudet. Om man har 320 Kbps kan man då säga att man har bra ljud eller är det långt från en Cd? Det sägs ju att man ska lite på sina öron och jag tycker Spotify låter bra. Fast å andra sidan har jag inte kört någon avancerad test, vare sig mot Cd eller andra streamingtjänster. Jag vet inte om det finns andra tjänster som verkligen har bättre ljud, men på nätet kan man läsa om vissa typ WIMP och Deezer. Min egen känsla säger mig att det verkar vara större skillnad på olika "inspelningar" i Spotify än ljudkvaliteten mellan olika tjänster.
xms67 skrev:Min egen känsla säger mig att det verkar vara större skillnad på olika "inspelningar" i Spotify än ljudkvaliteten mellan olika tjänster.
Magnuz skrev:xms67 skrev:Min egen känsla säger mig att det verkar vara större skillnad på olika "inspelningar" i Spotify än ljudkvaliteten mellan olika tjänster.
Jag har samma upplevelse.
mangrove skrev:http://open.spotify.com/track/3wCyonmPnS1dL7WPwjX1fH låter ungefär som om det är rippat från LP
Magnuz skrev:Det måste det nästan vara. Däremot tycker jag inte man hör så mycket mp3-artefakter. Det är mest vinylljud. Bombastiskt så det räcker var det ju också.Vilken j-la virveltrumma.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], guwt och 15 gäster