Moderator: Redaktörer
sprudel skrev:Vi får försöka ordna så att Lennart, du, Anders-vinyl, kan komma och lyssna samtidigt. Det hade varit så kul att ta del av era uppfattningar.
lennartj skrev:sprudel skrev:Vi får försöka ordna så att Lennart, du, Anders-vinyl, kan komma och lyssna samtidigt. Det hade varit så kul att ta del av era uppfattningar.
Som sagt, jag lider inte när jag spelar via mina Perkamoddade Mk.III så jag föreslår att MC75'orna står kvar hos dig tills du hittat en tid då flera kan samlas och lyssna tillsammans. Kommande söndag till tisdag ok utöver de tider jag redan nämnt.
´sprudel skrev:lennartj skrev:sprudel skrev:Vi får försöka ordna så att Lennart, du, Anders-vinyl, kan komma och lyssna samtidigt. Det hade varit så kul att ta del av era uppfattningar.
Som sagt, jag lider inte när jag spelar via mina Perkamoddade Mk.III så jag föreslår att MC75'orna står kvar hos dig tills du hittat en tid då flera kan samlas och lyssna tillsammans. Kommande söndag till tisdag ok utöver de tider jag redan nämnt.
Då föreslår jag sön kväll kl 18.00.
Kronkan o Anders-vinyl, hör av er.
Alexi skrev:Jag tror det skulle kunna vara en riktigt trevlig kombo för vissa inspelningar.
lennartj skrev:sprudel skrev:Vi får försöka ordna så att Lennart, du, Anders-vinyl, kan komma och lyssna samtidigt. Det hade varit så kul att ta del av era uppfattningar.
sprudel skrev:Jag fortsätter min monolog, kul om det blir stereolog.
Behöver slutstegen ett McIntosh-försteg för att komma till sin rätt?
Kan det vara att det är klass-A som gör det hela?
Conan skrev:Skjut inte krut på döda hökar (duckar), utan testa med ett riktigt bra trisse-steg istället.
Conan skrev:Skjut inte krut på döda hökar (duckar), utan testa med ett riktigt bra trisse-steg istället.
lennartj skrev:Hur menar du nu?
Sprudel använder ju normalt Plinius trissesteg och har lånat mina MC75 av ren nyfikenhet.
sprudel skrev:Jag är nog väldigt, väldigt kräsen ser jag när jag läser, men varför inte?![]()
The Dream är jag fortfarande nyfiken på, helst tillsammans med Hesselvallarna då kanske. HA Amp 27 är också spännande.
Conan skrev:lennartj skrev:Hur menar du nu?
Sprudel använder ju normalt Plinius trissesteg och har lånat mina MC75 av ren nyfikenhet.
Smileyn, lennartj!
sprudel skrev:Jag är nog väldigt, väldigt kräsen ser jag när jag läser, men varför inte?![]()
The Dream är jag fortfarande nyfiken på, helst tillsammans med Hesselvallarna då kanske. HA Amp 27 är också spännande.
Jäkligt kul "arbete" du har gjort och har framför dig. Amp27 eller Morellos steg kanske blir det som klickar till ordentligt. Eller nåt rörsteg...Var det Lars eller Dream som spelade med några stora Focal på High End-mässan? Tyckte det lät riktigt bra.
Jag har ju själv gått från rör (Betwitch KT88) till transistorer (Rotel RB-1552) förra veckan och det passade kanon till pi60s + bs60.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster