Kontroll och ev. reparation av äldre förstärkare.

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Dr_Tinnitus

Kontroll och ev. reparation av äldre förstärkare.

Inläggav Dr_Tinnitus » 2014-06-27 15:16

Jag har ett Denon DAP2005 försteg och två Denon POA-6600A monoblock som är inköpta ca -92. Dessa har funkat kalas hittills i alla år, men nu har det börjat skorra och ha sig i det ena slutsteget, och jag skulle vilja få grejorna kollade och ev. servade/renoverade om det är möjligt och hyfsat försvarbar rent ekonomiskt.

Vem är bra och seriös på sådant i landet, och finns det korrekta reservdelar att få fram så att grejorna funkar som det är tänkt o s v?

Annars måste jag ju kanske välja att köpa nytt och vad kan det finnas då idag som inte kostar skjortan och ändå har t ex balanserade utgångar och är likvärdigt kraftfulla, helst monoblock, och gärna ett surround försteg.
Åt helvete med Currylinjer och slagrutor, och fram med vetenskap och fakta. Heja Randi :)

Användarvisningsbild
NirreFirre

Re: Kontroll och ev. reparation av äldre förstärkare.

Inläggav NirreFirre » 2014-06-27 18:07

HiFikit har väl felsökning mm. Har själv en halvdöd Musical Fidelity som ska in på sjukan, any day now... :/

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare

Re: Kontroll och ev. reparation av äldre förstärkare.

Inläggav Perfector » 2014-08-04 23:07

Dr_Tinnitus skrev:Jag har ett Denon DAP2005 försteg och två Denon POA-6600A monoblock som är inköpta ca -92. Dessa har funkat kalas hittills i alla år, men nu har det börjat skorra och ha sig i det ena slutsteget, och jag skulle vilja få grejorna kollade och ev. servade/renoverade om det är möjligt och hyfsat försvarbar rent ekonomiskt.

Vem är bra och seriös på sådant i landet, och finns det korrekta reservdelar att få fram så att grejorna funkar som det är tänkt o s v?

Annars måste jag ju kanske välja att köpa nytt och vad kan det finnas då idag som inte kostar skjortan och ändå har t ex balanserade utgångar och är likvärdigt kraftfulla, helst monoblock, och gärna ett surround försteg.

Hifiklubben.se har ju tydligen agenturen eller åtminstone service på Denons prylar.
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Återgå till Generellt om hifi