Tycker faktiskt att det är en av det bästa högtalarna jag har lyssnat på. Var inne hos den lokala hökaren för någon dag sedan och fick en god lyssning.
När det gäller mellanregister och diskant så ligger Summit på topp utan att överdriva spetsklass, Leverar 3d och släpp utöver det normala, känns som om högtalaren inte finns utan att ljudet bara finns i rummet.
När det gäller sweetspoten så är det kanske en av de svaga sidorna, man kommer nog aldrig att kunna sitta 20 man i bredd och samtidigt vara i sweetspoten men med lite placering så kan man få till en i all fall acceptabel sweetspot för upp till låt oss säga 2 pers

.
Basen har ju tidigare varit ett svag kort. men att den skulle vara det nu kan jag inte hålla med om eftersom basen är aktivt driven och kan justeras in +/- 12 db så finns det stora möjligheter att ställa in den efter sitt eget behov. När jag lyssnade på den så var den till och med lite sänkt och jag tyckte det var helt okej hade mycket bättre driv än föregående modeller, men visst e basen en prioritering så finns det bättre högtalare.
Hade nog köpt Summit själv om det inte hade varit för priset, skall försöka sala ihop stålar till lillebrorsan Vantage istället
Mvh Boccob