http://www.pioneer.eu/uk/newsroom/news/ ... /page.html
Edit:
Verkar som den lilla kommer kosta ca 6.000:- och den stora ca 11.000:-
Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Kul! Den mindre känns som en given kandidat när det är dags att byta spelare. Hoppas den gör allt rätt, som Oppo gör fel. Typ basinmixningen.
sprudel skrev:Komorok skrev:Kul! Den mindre känns som en given kandidat när det är dags att byta spelare. Hoppas den gör allt rätt, som Oppo gör fel. Typ basinmixningen.
Vill du utveckla?
Komorok skrev:sprudel skrev:Komorok skrev:Kul! Den mindre känns som en given kandidat när det är dags att byta spelare. Hoppas den gör allt rätt, som Oppo gör fel. Typ basinmixningen.
Vill du utveckla?
Så vitt jag vet så mixar oppo in LFE-kanalen i L och R för svagt.
Komorok skrev:sprudel skrev:Komorok skrev:Kul! Den mindre känns som en given kandidat när det är dags att byta spelare. Hoppas den gör allt rätt, som Oppo gör fel. Typ basinmixningen.
Vill du utveckla?
Så vitt jag vet så mixar oppo in LFE-kanalen i L och R för svagt.
sprudel skrev:
Det har jag inte noterat förut, gått mig förbi. Har du någon referens på den informationen?
Om nu Oppon beter sig så borde det kunna lösas via cr 80? Man nyttjar helt enkelt .1ingången?
sportbilsentusiasten skrev:Men 83'an är ju asgammal och sprudel har väl en 105 alt 95, lite osäker.
sprudel skrev:sportbilsentusiasten skrev:Men 83'an är ju asgammal och sprudel har väl en 105 alt 95, lite osäker.
BDP 105 är den variant jag har, men felet kanske kvarstår?
Komorok skrev:sprudel skrev:
Det har jag inte noterat förut, gått mig förbi. Har du någon referens på den informationen?
Om nu Oppon beter sig så borde det kunna lösas via cr 80? Man nyttjar helt enkelt .1ingången?
Det märkte vi när vi testade oppo bdp-83se för MoLT.
Vet inte om ditt förslag löser problemet. Jag har alltid kört avkodning i receivern och låtit den mixa in LFE i L,R.
Harryup skrev:Varför inte köra HDMI ut och låta lämplig receiver/processor hantera avkodning? Finns verkligen ett sådant fel kvar då om det ens nu 5 år senare än 83 verkligen är aktuellt.
Har man flera källor verkar det ju lite jobbigt om man skall avkoda i alla istället för på ett ställe.
95-105 har jag aldrig upplevt bassvaga över HDMI när jag har lyssnat.
mvh/Harryup
grannilsson skrev:Problemet är ju om man inte har en hemmabio Reciewer med HDMI, vill ju inte byta prylar som fungerar
men man kanske kan använda Digital Audio Out (Toslink) istället för HDMI ?
Mvh Göran
Johan Lindroos Skrev:
Hembioreceiver byter "man" efter 3 - 4 år, då är de som regel stenålder.![]()
Tycker man den gamla låter bra kan man ju alltid använda den som en vanlig stereoförstärkare eller t.o.m. använda den som ett multikanalsslutsteg för multipla basmoduler om man tycker att uteffekten räcker till.
Johan_Lindroos skrev:Harryup skrev:Varför inte köra HDMI ut och låta lämplig receiver/processor hantera avkodning? Finns verkligen ett sådant fel kvar då om det ens nu 5 år senare än 83 verkligen är aktuellt.
Har man flera källor verkar det ju lite jobbigt om man skall avkoda i alla istället för på ett ställe.
95-105 har jag aldrig upplevt bassvaga över HDMI när jag har lyssnat.
mvh/Harryup
Om man kör ut bitströmmen av ljudet via HDMI eller S/PDIF så är bitströmmen som regel korrekt.
Då bortfaller även behovet av en Oppospelare enligt vad jag tycker i alla fall. För min del är det möjligen DAC:arna som är det intressanta hos Oppo.
mx skrev:Har Oppo bättre DAC än en typisk receiver från Marantz?
Johan_Lindroos skrev:mx skrev:Har Oppo bättre DAC än en typisk receiver från Marantz?
Oppo 95/105/105D har bland världens bästa DAC:ar sett ur många aspekter, dock inte helt mätmässigt alldeles perfekta. Hörmässigt är de dock extremt bra.
...
petersteindl skrev:Vad skulle det vara som mätmässigt inte är "perfekt"? Bremens nya D/A-omvandlare använder den DAC som Oppo har i 105. Enligt Lilltrolls mätning är THD lägre än -127 dB om jag förstått rätt. Det kanske inte du räknar som helt perfekt men det duger åt mig.
Eller menar du någon annan parameter som du tycker vi borde mäta på?
Mvh
Peter
Användare som besöker denna kategori: juanth och 29 gäster