Revel - högtalare för medvetna

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Perfect sense

Revel - högtalare för medvetna

Inläggav Perfect sense » 2014-10-09 20:50

Hej musikvänner,

Vi är glada att kunna introducera Revel till vårt sortiment.

Performa F208 demonstrerades nyligen på mässan i Göteborg, och imponerade nog inte bara på oss under helgen. Vi upplever Performa-serien som en av de mest intressanta i segmentet i dagsläget, med prestanda, byggkvalitet och finish som man vanligtvis inte hittar i prisklassen. Av recensioner och omdömen att döma så är vi inte ensamma om att ha blivit förförda av denna fina produktlinje.

Vi har golvhögtalaren F208 (vilken demonstrerades på mässan) samt stativhögtalaren M106 på plats för demonstration i våra showroom inom kort.

Här hittar ni mer information, tester och priser: http://www.perfect-sense.se/varumarken/revel

Vänligen kontakta oss för diskussion och provlyssning! Välkommen.

Webb: http://www.perfect-sense.se | Facebook: https://www.facebook.com/PerfectSenseAudioMatters | Tel: 08 518 368 00

Bild
Perfect sensehttp://www.perfect-sense.se

Showroom i Stockholm | info@perfect-sense.se | 08 518 368 00

Användarvisningsbild
Alexi

Re: Revel - högtalare för medvetna

Inläggav Alexi » 2014-10-09 21:11

Revel rankar jag bland de absolut bästa högtalartillverkarna i världen. Lät riktigt bra på Arken också.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
Perfect sense

Inläggav Perfect sense » 2014-10-09 21:29

Alexi skrev:Revel rankar jag bland de absolut bästa högtalartillverkarna i världen. Lät riktigt bra på Arken också.

Jag minns att jag själv drömde om Revel och Mark Levinson en gång i tiden som fjunig och fattig tonåring...:)

Användarvisningsbild
Mirage

Inläggav Mirage » 2014-10-09 21:48

Roligt att se att Revel Performa3 börjar sprida sig till fler återförsäljare, jag tror att de kommer att bli storsäljare när fler får höra dem!

I somras gick nätdelen i mitt försteg sönder, vilket ledde till att basarna i mina kära Mirage M-1si gick sönder. Försteget gick lätt att laga, men det var värre att hitta nya basar. Jag bestämde mig då för att köpa andra högtalare, och började jakten på ett par värdiga ersättare.

Revel Performa3 F208 var en av de jag ville lyssna på, men då hittade jag bara ÅF i Luleå och Vimmerby. Jag tog en tur till Vimmerby och blev imponerad av det jag hörde, men åkte runt och lyssnade på lite annat också. Det var dock Revel som kändes mest rätt för mig, men eftersom jag även ville ha en matchande center så dröjde det lite innan jag fick dem.

Fredag före Arken landade dock ett par F208 samt en C208 hemma, och på söndagen fick jag packa upp dem. Jag är mycket nöjd med hur de funkar till både film och musik. I mitt rum passar de bättre i fysisk storlek än mina Mirage, och jag tror faktiskt att även ljudet gör det. Basen kunde bli lite överdriven med M-1:orna, det känner jag inte nu.

Provlyssning rekommenderas om man är ute efter nya högtalare!

DSC05538.jpg
Revel Performa3 F208 & C208 m.m.
DSC05538.jpg (177.33 KiB) Visad 4413 gånger
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2014-10-09 22:03

Kul! Jag blev verkligen förtjust i ljudsignaturen hos Revel. Inte så mycket på Arken som hos Anders på HiFi-stället.
Klart bra. :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Perfect sense

Inläggav Perfect sense » 2014-10-09 22:21

Intressant att höra om dina erfarenheter! Dags att byta profilnamn? ;)

Revel har inte funnits i Stockholm eller i mellansverige på ett tag, så det är hög tid för en nysatsning (tycker vi).

/ Marcus

Mirage skrev:Roligt att se att Revel Performa3 börjar sprida sig till fler återförsäljare, jag tror att de kommer att bli storsäljare när fler får höra dem!

I somras gick nätdelen i mitt försteg sönder, vilket ledde till att basarna i mina kära Mirage M-1si gick sönder. Försteget gick lätt att laga, men det var värre att hitta nya basar. Jag bestämde mig då för att köpa andra högtalare, och började jakten på ett par värdiga ersättare.

Revel Performa3 F208 var en av de jag ville lyssna på, men då hittade jag bara ÅF i Luleå och Vimmerby. Jag tog en tur till Vimmerby och blev imponerad av det jag hörde, men åkte runt och lyssnade på lite annat också. Det var dock Revel som kändes mest rätt för mig, men eftersom jag även ville ha en matchande center så dröjde det lite innan jag fick dem.

Fredag före Arken landade dock ett par F208 samt en C208 hemma, och på söndagen fick jag packa upp dem. Jag är mycket nöjd med hur de funkar till både film och musik. I mitt rum passar de bättre i fysisk storlek än mina Mirage, och jag tror faktiskt att även ljudet gör det. Basen kunde bli lite överdriven med M-1:orna, det känner jag inte nu.

Provlyssning rekommenderas om man är ute efter nya högtalare!

DSC05538.jpg

Användarvisningsbild
Perfect sense

Inläggav Perfect sense » 2014-10-09 22:23

Samma här! Vårt högtalarutbud börjar kännas mättat, men när jag hörde F208 på mässan så fanns det plötsligt plats :) En mycket imponerande högtalare i denna prisklass.

/ Marcus

sprudel skrev:Kul! Jag blev verkligen förtjust i ljudsignaturen hos Revel. Inte så mycket på Arken som hos Anders på HiFi-stället.
Klart bra. :)

Användarvisningsbild
ryst

Inläggav ryst » 2014-10-10 00:07

Cool. Revel har länge varit ett favoritmärke och skulle helt klart kunna tänka mig att byta till dem.

Användarvisningsbild
Perfect sense

Inläggav Perfect sense » 2014-10-10 11:23

Roligt! Du är mer än välkommen för provlyssning.

ryst skrev:Cool. Revel har länge varit ett favoritmärke och skulle helt klart kunna tänka mig att byta till dem.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2014-10-10 11:34

Finns det elementskydd till dem? Tycker designen (speciellt de vita på bild) är jobbig att se på, händer lite väl mycket typ.

Inte spekulant, men tycker Revel är bland de bästa tillverkarna på marknaden.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Perfect sense

Inläggav Perfect sense » 2014-10-10 11:40

Absolut, det finns elementskydd till alla modeller i Performa-serien.

Bild

Nattlorden skrev:Finns det elementskydd till dem? Tycker designen (speciellt de vita på bild) är jobbig att se på, händer lite väl mycket typ.

Inte spekulant, men tycker Revel är bland de bästa tillverkarna på marknaden.

Användarvisningsbild
Mirage

Inläggav Mirage » 2014-10-10 13:02

Det syns även på min bild ovan hur de ser ut med skydden på. De sitter med magneter och är väldigt enkla att sätta på och ta av.

Jag föredrar dem med skydden på, tycker att de blir lite för iögonfallande med skydden av.
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2014-10-10 13:05

Mirage skrev:Det syns även på min bild ovan hur de ser ut med skydden på. De sitter med magneter och är väldigt enkla att sätta på och ta av.

Jag föredrar dem med skydden på, tycker att de blir lite för iögonfallande med skydden av.

Jo, jag såg det, men jag uppfattade det som att det var en annan modell du hade.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Mirage

Inläggav Mirage » 2014-10-10 13:11

Nja, i första inlägget i tråden så skrivs det om F208 och M106, men bilden är på F206 och någon modell i Ulitma-serien (tror jag).

De senaste bilderna är alla F206, men min bild är F208 och C208. :)
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

Användarvisningsbild
MichaelG

Inläggav MichaelG » 2014-10-10 15:11

Jag hörde ett par Revel Salon för ett par år sedan och tyckte att det var bland det bästa jag hört. Tyvärr missade jag Revel på Arkenmässan.

Användarvisningsbild
Mirage

Inläggav Mirage » 2014-10-11 19:39

Med risk för att det verkar som att jag bara är för att göra reklam för Revel, men jag är bara en nybliven nöjd ägare. :)

På de flesta bilderna så tycker jag att de ser rätt fula ut i valnöt, men det finns dock en del bilder där de ser väldigt snygga ut i denna finish. Jag har inte sett valnöt i verkligheten och var tveksam till vad jag ville ha, men kom fram till att svart funkar bäst i mitt rum. Valnöt ser dock riktigt snygga ut på vissa bilder.

Här finns lite snygga bilder på valnöt, med intressant omdöme från en ägare.

Testet av F208 i Stereophile är rätt intressant, även det av M106 om man är ute efter stativare. Sound & Vision har även testat en komplett biouppsättning av Performa3
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

Användarvisningsbild
Perfect sense

Inläggav Perfect sense » 2014-10-11 19:57

Den valnöt Revel använder är "amerikansk valnöt", vilken i praktiken påminner mer om mahogny med sin mer rödaktiga ton.

Mirage skrev:På de flesta bilderna så tycker jag att de ser rätt fula ut i valnöt, men det finns dock en del bilder där de ser väldigt snygga ut i denna finish. Jag har inte sett valnöt i verkligheten och var tveksam till vad jag ville ha, men kom fram till att svart funkar bäst i mitt rum. Valnöt ser dock riktigt snygga ut på vissa bilder.

Återgå till Generellt om hifi