Onkyo Customer Care Program.

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Onkyo Customer Care Program.

Inläggav Evil_Homer » 2014-09-23 12:01

http://www.uk.onkyo.com/en/articles/cus ... 19261.html

Skönt att dom tar sitt ansvar även om garantierna gått ut, min 5007 har varit inne för byte en gång men har börjat krångla igen.
Kikade om den fanns med bland enheterna som går på denna "drive" och det var den, så har precis skickat efter saker så jag kan skicka iväg den för åtgärd.

"Loss of Audio/Network Connection Customer Care Program

As part of our commitment to quality and customer service we have determined that a limited number of Onkyo Brand receivers manufactured between 2009 and 2012 may experience loss of audio or loss of network connection. This malfunction has been traced back to a defective network chip.

We deeply regret any frustration or inconvenience this situation may have caused.

To address the problem and help people who may have an Onkyo Brand receiver manufactured between 2009 and 2012 and affected by loss of audio or loss of network connection („Impacted Receiver“), Onkyo is launching a special Customer Care Program to remedy this issue. This program has three steps:

1.Verify if your Onkyo Brand receiver is impacted
2.If you have an Impacted Receiver, decide how you prefer to address the issue
3.Send us your Impacted Receiver in a prepaid box and label that we will provide at no cost to you"

Stod även i avtalet att man kunde få sin enhet reparerad, få en annan fixad enhet eller få en ny modell med samma funktioner.

Så titta efter om din apparat är berättigad till denna fix!
Onkyo 5007. JBL 3632. Crown CDi 1000

Användarvisningsbild
lazpete

Re: Onkyo Customer Care Program.

Inläggav lazpete » 2014-09-23 13:27

trist att min 609 åkte i containern.

Lasse
"Even a stopped clock is right twice a day."

Användarvisningsbild
verdad

Inläggav verdad » 2014-09-23 18:45

Kanske blir bättre nu då de går ihop med pioneer.... :)

http://www.cnet.com/news/pioneer-electr ... mpetition/
"Som nytt, fast bättre"

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2014-09-24 10:43

De kunde väl ha fixat det där förut , men de skötte det ganska snyggt ändå. Det var inte så dyrt att byta hdmi-kort. :)
better late than ever.
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2014-09-24 13:55

NiklasF, tack för infon. En kollega på jobbet sitter med någon "värsting-Onkyo-processor" som såklart lade av i HDMI-kortet. Han har försökt med allt möjligt under flera år. Onkyo var undfallande hela tiden, ett attans krångel helt enkelt. Han provade därför själva med alla möjliga knep som exempelvis att baka HDMI-kortet i ugnen. 8O Det funkade faktiskt ett tag efter det. Sedan dog den igen. Som jag har förstått det så är det pyttesmå "lödkulor" under sådana kretsar, och ständig värme/avkylning/värme/avkylning vid av- och påslag gör att det blir glappkontakt lagom tills garantin har gått ut och då slutar skräpet att fungera. :cry:

Han blev jätteglad när jag meddelade om ditt tips! :D Jag kan rapportera hur det framlider. GIF:ar, shoot?! :o
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2014-09-24 14:21

"Bråkade" man lite med Onkyo och HBB så behövde man "bara" betala reparationskostnaden på 1500. Man visade diverse forumtrådar på avs och sånt och hur de sköter det i USA. Men nu verkar det ännu bättre. :) Kul .. för er.
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
MHo

Inläggav MHo » 2014-09-24 19:19

Super! Vilken tur att jag inte orkat städa bort min Onkyo TX-NR609 som havererade i julas!
Den har stått här och skräpat, men nu åker den in för reparation! Beställning gjord! :)

/MHo

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2014-10-14 14:56

Har precis varit inne och lämnat av min förstärkare, ångrar inte en sekund att jag lämnade min personligen.
Postnord Logistics står utanför med en bil, hör hur det smäller till i hans säckkärra och det landar en onkyo, tittar på han som om han vore en idiot och han verka uppfatta det, så nästa onkyo som landar uppe på släpper han bara 20-30cm ifrån.

Runt 2,5v trodde servicekillen, yes jag åker hit och hämtar :)
Onkyo 5007. JBL 3632. Crown CDi 1000

Återgå till Generellt om hifi