Mitt lyssna på musik/Hifi-intresse har blommat upp igen och jag har länge undrat just hur bra försteget är i min Denonreciver. Det är en Denon AVR3312. Jag spelar normalt via pure direct då den brusar minst i det läget och inga filter, DSP eller AD/DA ska påverka signalen i det läget. Jag råkar ha en Sentec SC9 stående som sovrumsförsteg. och jag har länge funderat på inköp av NLE/DACT försteget.
Min fråga är: kan försteget i Denon AVR3312 mäta sig med Sentec SC9 eller DACT försteget vad gäller dist och brus?
Har någon mätt på dessa apparater (Denon reciver förstegsdel via pure direct och DACT)? och om så hur mäter de?
Jag undrar för om Denonrecivern inte är "perfekt" så kan jag ju alltid koppla in min SC9a, förbi recivern för musiklyssningen och koppla om till recivern då det är film som ska avnjutas. det är dock inte en smidig lösning och därför har jag tänkt på DACT och göra omkopplingen lite smidigare..
Jag har sökt på forumet och på nätet men inte hittat adekvat info. Om tråd finnes så klistra gärna in en länk..