Moderator: Redaktörer
Bagaget skrev:Är det inte bättre med en EQ eller tonkontroller om du vill påverka signalen än en kabel som ska förmedla den?
cantonle skrev:Kul detta, alla blir vi saliga i vår tro, den enda rätta. Klart man kan höra skillnader på kablar, du hör ju skillnad på förstärkare, eller hur. Finns kabel i dessa också. Och olika sorters lödning. Sen att det kan vara svårt att försvara en kabel för 100" är ju en helt annan sak. Samma sak i högtalare. En signalkabel ska väl bara föra signalen vidare till förstärkeriet , utan att tillföra eller förminska något. Läs någon test, kabeln lyfter diskant, kraftig bas o.s.v är ju helt fel. Gå på en konsert med en favoritartist, spela sedan en skiva hemma, låter det övertygande lika som live, var glad då är du nära. Läste en test i HiFi o musik gällande högtalare. elac gjorde Springsteen ung igen, hur trovärdigt är detta?
Kenta skrev:Alla kablar som påverkar signalen är felaktiga.
Panelguy skrev:Kenta skrev:Alla kablar som påverkar signalen är felaktiga.
Finns det någon förutom denna RG62, kablarnas NAD208, som INTE påverkar signalen?
Panelguy skrev:Kenta skrev:Alla kablar som påverkar signalen är felaktiga.
Finns det någon förutom denna RG62, kablarnas NAD208, som INTE påverkar signalen?
Laila skrev:Panelguy skrev:Kenta skrev:Alla kablar som påverkar signalen är felaktiga.
Fel fråga* . . . v.g. återkom vid sundare vätskor . . . typ![]()
*För din info så existerar det visst bl. a. någon dubbelisolerad sak som fallit åtminstone en del ingenjörer på läppen . . .
har jag för mig.
Laila skrev:Tror jag knappast, möjligen onödigt dyra . . . typ.
Panelguy skrev:Laila skrev:Tror jag knappast, möjligen onödigt dyra . . . typ.
Jo så är väl fallet många gånger. En kabel som kostar lika mycket som en ny V70 kan väl kanske uppfattas som onödigt dyr...typ
hifikg skrev:Panelguy skrev:Laila skrev:Tror jag knappast, möjligen onödigt dyra . . . typ.
Jo så är väl fallet många gånger. En kabel som kostar lika mycket som en ny V70 kan väl kanske uppfattas som onödigt dyr...typ
Fast om man redan har en V70 så...
Panelguy skrev:Jo det har man men då köper jag hellre en till än lägger 350 papp på Odin, Opus eller Galileo.
BORIS skrev:Ja inte fan köper man en kabel. Då är man sinnessjuk
BORIS skrev:Ja då kan vad som helst hända hifikg
Endel sitter till och med och kollar om dom kan höra skillnad på olika kablar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster