http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=110339&st=0&p=886195entry886195
Var iväg en tur med en annan medlem från minhembio.com för att lyssna på XTZ A-100. Intryck finnes i tråden i länken ovan.
MVH Kribban
Moderator: Redaktörer
Vi gjörde även ett blindtest på två högtalare, tid 1 timma före förstärkartestet. Ev publicerar vi vårt resultat här. I det testet kommer ni att se att jag och kribban har helt olika ljudbildsideal. Ändå är vi överens om att XTZ A100 låter minst lika bra som marantzen och är ett mycket bra köp.
Hetsporren skrev:Vi gjörde även ett blindtest på två högtalare, tid 1 timma före förstärkartestet. Ev publicerar vi vårt resultat här. I det testet kommer ni att se att jag och kribban har helt olika ljudbildsideal. Ändå är vi överens om att XTZ A100 låter minst lika bra som marantzen och är ett mycket bra köp.
Det testet ser jag fram emot. Dessutom, Kribban, så borde vi köra
en test mellan min Denon 1905 och din kommande XTZ. Eller hur?
Kribban skrev:
Ett test hade varit väldigt trevligt Hetsporren. Jag får se när man lyckas skaka loss lite pengar för investeringen. Förhoppningsvis finns det en möjlighet att provlyssna hos Fyndbörsen med mina högtalare innan köp.
Kribban skrev:Ohh vilken frågaDe ena paret högtalare som Fyndbörsen hade uppställda i sitt lyssningsrum kostar 30-35 000 och ändå tycker jag att jag har bättre ljud hemma hos mig. Jag tror att detta till stor del beror på mina INO burkar samt att jag är lite partisk
så att säga att min förstärkare inte skulle stå sig emot XTZ är väldigt svårt att svara på men jag tror att XTZ är bättre
![]()
Kribban skrev:Det var det verkligenSamtidigt så måste jag säga att det var något frustrerande när man satt och försökte att lyssna vilken förstärkare som var bäst. Jag kunde ju inte höra någon skillnad
MVH Kribban
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster