Hej.
Jag söker någon som har hornhögtalare med bredbands element i Skåne.
Funderar på att bygga ett par så jag hade varit mycket tacksam om jag kunde få besöka någon och lyssna.?
Är det någon som kunde erbjuda detta?
Med vänlig hälsning,
Per
Moderator: Redaktörer
alfasud skrev:jag rekommenderar dig att göra ordentliga hornhögtalare, det är slöseri med tid & pengar med de s.k. "horn"
paa skrev:alfasud skrev:jag rekommenderar dig att göra ordentliga hornhögtalare, det är slöseri med tid & pengar med de s.k. "horn"
Känner du till några "riktiga" bakladdade horn med ett bredbandselement.

alfasud skrev:ja, men jag kallar inte de för hornhögtalare, inte deras konstruktör heller!
frilins skrev:Xiro skrev:Menar du horn framför eller bakom elementet? Om du menar bakom så kan du kolla med Rehifi ifall de har nåt inne. För ett tag sedan var jag där och då hade de flera spännade modeller från Quali-Fi. T ex Händel Horn[/
Tack för alla tips men frågan var om det fanns någon som hade hornhögtalare hemma och vill vara vänliga och låta mig komma och lyssna. Visst är det läckra bilder ni lagt ut men svårt att lyssna på dom när dom befinner sig på bild.
//Per
paa skrev:Det finns ju hur många varianter som helst av detta, med element från 2.5" upp till 15", och med horn av alla möjliga former.
Och alla låter olika.
Vad är du ute efter, lite mer specifikt?
Användare som besöker denna kategori: genstruktur och 30 gäster