Moderator: Redaktörer
Mats skrev:Varför bara 128 GB?!?
hifikg skrev:Ja, Apple har släppt den marknaden nu, dvs inga nya iPods om jag inte missförstått något. Så nu kan väl andra söka lyckan *s*
För 12.000 kommer den sälja som bacon till veganer...
murgatroyd skrev:hifikg skrev:Ja, Apple har släppt den marknaden nu, dvs inga nya iPods om jag inte missförstått något. Så nu kan väl andra söka lyckan *s*
12.000:- är rätt billigt för att slippa iTunes och en sekt....![]()
![]()
JB skrev:Mats skrev:Varför bara 128 GB?!?
"..samt rymmer en microSD-kortläsare utöver 128GB inbyggt lagringsutrymme"
128 GB är väl ganska mycket när det gäller Flash minne förövrigt, finns väl inga mobiler eller andra liknande portabla enheter som har mer i dagens läge?
PerStromgren skrev:Hur mycket blir det i musiktid för den tänkta användningen?
AndreasArvidsson skrev:PerStromgren skrev:Hur mycket blir det i musiktid för den tänkta användningen?
Om du räknar på 2kanals Wav filer i 44.1/16 så blir 128GB ca 201 timmar om jag inte räknar fel.
PerStromgren skrev:Bortskämda ungar! Alla Walkmen jag har ägt rymde 1,5 timmar musik. Man hade flera minneskort (dvs kassetter) i fickan!
AndreasArvidsson skrev:PerStromgren skrev:Bortskämda ungar! Alla Walkmen jag har ägt rymde 1,5 timmar musik. Man hade flera minneskort (dvs kassetter) i fickan!
Ja det var hårt att leva förr. Att bära runt på säckar med kassetter var karaktärsbyggande
Bill50x skrev:Vi tog bara med oss de kassetter som var värda att lyssna på under resan. Resten sparades hemma. Varför släpa med sig hela musiksamlingen på stan/resan? Idag har vi ju Spotify/Wimp/Tidal som ger oss musiken strömmande.
De kassetter jag släpade med mig på 70-80-talet kan jag nästan utantill, mer än vad jag kan säga idag med tusentals CD'n bärvart. Vad är bäst?
/ B
AndreasArvidsson skrev:Om det inte framgick så var jag ironisk. Jag tycker också att 128GB räcker mer än väl.
hifikg skrev:murgatroyd skrev:hifikg skrev:Ja, Apple har släppt den marknaden nu, dvs inga nya iPods om jag inte missförstått något. Så nu kan väl andra söka lyckan *s*
12.000:- är rätt billigt för att slippa iTunes och en sekt....![]()
![]()
Var inte ledsen bara för att du inte får vara med, du får ansöka på nytt den 24 januari igen

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster