Det är väldigt svagt, men klart hörbart i ett tyst rum. Har mätt lite grann med de begränsade verktyg jag har att tillgå (Samsung Galaxy Note 3 med applikationen AudioTool). Verktyget är kanske inte exakt, men det är tydligt att den mäter någonting i alla fall. Så här ser det ut:
Rummets omgivningsljud, som referens (förstärkaren avstängd):

Mätinstrumentet placerat med mikrofonen precis intill slutstegets låda:

Brummet syns här som "peaks" mellan ~200 och 350 Hertz (AudioTool visar att peaken vid 306 Hz är högst). Jag har jordat strömuttag i väggen, och hela elinstallationen är tämligen modern, anno 2010, även om huset är från 1935. Bad till och med elektrikern om att dra en separat krets till mitt "förstärkaruttag", så mina hi-fi-prylar sitter ensamma på en 16A-säkring (overkill, men vatusan).
Har även en "power conditioner" (Furman AC-210E) i aktuellt uttag, före förstärkaren. Självfallet har jag provat utan elektrontvätten, samt bytt till annat vägguttag, och då ser det ut så här:

Brummet blir alltså värre! (Mätinstrumentet var placerat på exakt samma plats som tidigare, btw)
Har även provat att vända på stickkontakten, men det ger ingen verkan. Likaså om jag kopplar ur lågnivåenheten från stärkaren fortsätter det ändå att brumma...
Vad kan jag göra åt saken? Är det läge för garantiåtgärd?