Jag har en för-förstärkare med rca utgång som jag sedan skall jag gå 15m (!) Till mitt fin-fina slutsteg.
där möter jag en xlr kontakt.
tidigare har jag kört med "tok-fulfulfix-konverter" dvs kortslutning av xlr:ns egenskaper (rca till xlr, därefter 15m balanserat till steget.
Detta medförde "såklart" störningar.
Jag bygde då en passiv konverter mha en anpassad spole, anpassad för just detta ändamål, dvs rca till spolens 2 tråds primärdel" sedan på andra sidan tre anslutningar gnd, cold, hot där jag anslöt xlr:n. Och sedan de 15 m till steget (nej detta går Ej att flytta. ..)
Detta gav ett störningsfritt result MEN eftersom det är passivt och spole inblandat (från monacor) så blev det lite i ofas (oklart om så är fallet) men framförallt en 0.7signal (bästa fall) och detta resulterar i en förrförstärkare som står på max för att få ok volym, med dennas brus som följd (ssåklart eeftersom den inte är anpassad att köra på högsta volym (sämsta möjligta sno just då såklart. ..)
SÅ: JAG byggde en aktiv lösning.
Och när jag mäter med skåpet ser det Kanon ut om jag skickar in 1khz så får jag kanonfint resultat när jag mäter i andra änden. ..
Who ho, tänkte jag och monterade in den "på riktigt " ..
MEN DÅ KOM BRUM OCH ETT svagt HÖGFREKVENT SUS