Igår drack även jag rusdrycker, och jag har lyssnat på musik nästan hela dagen.
petersteindl skrev:daCapo skrev:Antingen finns ett "liv" efter döden och då stämmer det inte. Finns det inget "liv" efter döden är själva döden inget du kan uppleva utan bara ögonblicket innan och det saknar knappast stimuli för de som är sinnesnärvarande.
Vad är det som du med emfas garanterar inte skulle stämma?
Varifrån kommer formuleringen "med enfas garanterar"? Det du skriver ser ut som ett påstående om att han skrivit något sådant.
petersteindl skrev:Du får gärna hänvisa till undersökningar som bevisar att själva döden stimulerar sinnena.

Detta blir bara konstigare och konstigare. Nu vill du att han skall plocka fram undersökningar som bevisar att döden stimulerar sinnena, trots att han ju just skrivit motsatsen, det vill säga öppnat för möjligheten till motsatsen.

petersteindl skrev:Säg till när du hittat dessa bevis. Jag är idel öra. Ögonblicket innan du dör så är du levande och det är inte detta jag pratar om.
Även han pratade nog primärt om döden (även om han klargjorde att man även kan reflektera över de sista ögonblicken av livet och vad de kan innebära) och klargjorde att det kan vara på olika sätt beroende på om det finns något "liv efter döden" eller inte*.
Vh, iö
- - - - -
*När man skriver om liv efter döden som betyder det inte att man blir levande igen, utan att man (ens ande?) entrar en ny värld.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).