Mitt hifiintresse har sen en tid dalat, och sedan vår vän Naqref ställde sina tofflor har det varit i princip obefintligt. Hav dock förtröstan; jag njuter av välljud mer än nånsin, och musiken tar fortfarande upp en stor del av mitt liv. Numer på kanske andra sätt än förut, då jag hittat andra sätt att njuta av den. Mitt nuvarande intresse är milslångt från tramsande om transparens, magiska kablar, F/E etc, kränkta åsikter och trampade tår. Jag känner att jag gått vidare. Naqref var en mentor och lite av en idol när det gäller hifi och inte minst hififorum specifikt. Det är helt enkelt inte lika roligt utan honom.
Cirka 11 år som mod och senare admin tar också ut en viss rätt. Det som började som en motreaktion på dålig moderering på andra forum, med vansinniga och roliga nattsudd med IRC-kanalen #faktiskt.se @ quakenet, utmynnade i det största och mest aktiva hififorumet i iaf Sverige. Jag är oerhört stolt över vad VI alla har lyckats åstadkomma.
Som en följd av denna tappade sug så lägger jag batongen på hyllan och hakar ned min admin-skylt tills vidare. Jag kommer fortsätta ha mina admin-rättigheter kvar, jag kommer fortsätta vara medlem på forumet, men jag kommer inte ta en aktiv roll som moderator och/eller administratör för detta forum längre. Jag har inte varit synlig som admin/mod den senaste tiden, så abstinensen torde bli lindrig.

Som Allan Pröjsen brukade säga om bumerangen; jag kanske kommer tillbaka. Eller inte.
Tjipptjillevippen och auf Niedersachsen.
// Daniel V8