Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:Varför skriver ni som använder sådana så lite om det? Läste just testet i H&M 3/2015 och undrar hur den fungerar.
"Att höra effekten efter inkoppling är busenkelt" och sedan beskrivs hur bladets referenssystem förbättras på en rad punkter. Lugnare, stabilare, bättre mikrodynamik, tjockare och mognare klang bara för att nämna några egenskaper. Eftersom den ansluts på valfri, oanvänd, ingång är den lätt att koppla i och ur. Lätt att a/b testa m a o, bara man tänker på att trälådans effekt sitter i ett tag efter urkoppling (!!) Magi i mina öron men tidningens recensent skriver att det är "helt logiskt om man tänker efter".
Vilka är dina erfarenheter?
Här är fler som hyllar lådorna
[url]http://www.nomono.se/articles/av-jord-är-du-kommen[/url]
hifikg skrev:Varför skriver ni som använder sådana så lite om det?
ante_77 skrev:hifikg skrev:Varför skriver ni som använder sådana så lite om det?
Vem skulle erkänna?
hifikg skrev:ante_77 skrev:hifikg skrev:Varför skriver ni som använder sådana så lite om det?
Vem skulle erkänna?
På Faktiskt finns inga fördomar... eh?
Kevin_Mitnick skrev:hifikg skrev:Varför skriver ni som använder sådana så lite om det? Läste just testet i H&M 3/2015 och undrar hur den fungerar.
"Att höra effekten efter inkoppling är busenkelt" och sedan beskrivs hur bladets referenssystem förbättras på en rad punkter. Lugnare, stabilare, bättre mikrodynamik, tjockare och mognare klang bara för att nämna några egenskaper. Eftersom den ansluts på valfri, oanvänd, ingång är den lätt att koppla i och ur. Lätt att a/b testa m a o, bara man tänker på att trälådans effekt sitter i ett tag efter urkoppling (!!) Magi i mina öron men tidningens recensent skriver att det är "helt logiskt om man tänker efter".
Vilka är dina erfarenheter?
Här är fler som hyllar lådorna
[url]http://www.nomono.se/articles/av-jord-är-du-kommen[/url]
"tjockare och mognare klang" Låter som något för mig. Klangen hemma hos mig känns väldigt omogen, nästan lite barnslig.
sprudel skrev:Här tycker jag tidningen påminner om ett Nigeriabrev.
Laila skrev:sprudel skrev:Här tycker jag tidningen påminner om ett Nigeriabrev.
Här kommer en länk till Sven Bilén:s hemsida, om det nu är samma
Sven Bilén som är chefredaktör för nomono . . . typ ?
Nomono skrev:Det här är helt enkelt något man kan koppla till vad som helst utan att äventyra ditt grundljud, din grundklang.
paa skrev:Laila skrev:sprudel skrev:Här tycker jag tidningen påminner om ett Nigeriabrev.
Här kommer en länk till Sven Bilén:s hemsida, om det nu är samma
Sven Bilén som är chefredaktör för nomono . . . typ ?
Nej, det här är Sven Bilén, han var på dansk/svenska high fidelity förut, innan den gick i konkurs, och nu jobbar med nomono, Lyd og Bilde / Ljud och Bild / Lyd og Billed och Soundstagenet.com
[ Bild ]
Tarzan skrev:Nomono skrev:Det här är helt enkelt något man kan koppla till vad som helst utan att äventyra ditt grundljud, din grundklang.
Bra att veta.
ante_77 skrev:Själv brukar jag placera en tom gammal saltgurksburk bredvid förstärkaren.
Den ändrar inte heller på ljudet, vilket jag då anser att den gör sitt jobb väldigt bra.
hifikg skrev:Inga konstigheter... kan någon jordkunnig person förklara vad lådorna påstås göra? Tror någon att de skulle klara ett blindtest?
bootstrap skrev:Detta känns olämpligt.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], jannew och 12 gäster