Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Vi och vi...
IngOehman skrev:Du visar ju med ditt inlägg att du har koll på att så är fallet, och det kan nog finnas även andra som har reflekterat över saken.
IngOehman skrev: Och sen finns ju enskilda fall och allmänna fall också. Ibland har man (i e fall någon) viss koll, men ofta så reflekteras det inte över saken så mycket, ens av dem som känner till processerna. Folk i gemen tror på sina upplevelser och den orsak de upplever att de har bara, och kanske rätt så ofta i högre grad än vad som är befogat.
Så visst ligger det något i det du skriver.
IngOehman skrev:Vi (de flesta människor) är bevisligen (jag har studerat fenomenen mycket) i många fall dåliga på att veta vilket sinne som har bidragit till den upplevelse som har hafts.
darkg skrev:IngOehman skrev:Vi och vi...
Ja, vi människor generellt, i allmänhet, som jag skrev i inlägget som jag försökte förtydliga ovan.IngOehman skrev:Du visar ju med ditt inlägg att du har koll på att så är fallet, och det kan nog finnas även andra som har reflekterat över saken.
Ja... framstår det som om jag inte tror att så är fallet?
darkg skrev:IngOehman skrev: Och sen finns ju enskilda fall och allmänna fall också. Ibland har man (i e fall någon) viss koll, men ofta så reflekteras det inte över saken så mycket, ens av dem som känner till processerna. Folk i gemen tror på sina upplevelser och den orsak de upplever att de har bara, och kanske rätt så ofta i högre grad än vad som är befogat.
Så visst ligger det något i det du skriver.
Jag håller helt med! Här slår du huvudet på spiken.
darkg skrev:IngOehman skrev:Vi (de flesta människor) är bevisligen (jag har studerat fenomenen mycket) i många fall dåliga på att veta vilket sinne som har bidragit till den upplevelse som har hafts.
Så bra!