Ett sätt är att jag köper två Sonos Connect och har en Apple Express på ingången på en av dem. Men det känns som en vädigt dyr lösning, men inte lyckas komma på någon bättre än. Därför denna tråd.
Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Jag skulle vilja ha AirPlay både för sovrummet och vardagsrummet. Men jag vill inte dra kabel mellan rummen. Så hur löser jag det billigast bäst och smidigast?
Ett sätt är att jag köper två Sonos Connect och har en Apple Express på ingången på en av dem. Men det känns som en vädigt dyr lösning, men inte lyckas komma på någon bättre än. Därför denna tråd.
gflar skrev:Jag tror det blir för tungt att köra tex Flac om Express går som repeater.
Själv skulle jag nog köra ethernet via el-uttagen och och ansluta Expresserna till ett o samma trådlösa.
philipbtz skrev:Varför ens ha en AirPort express?? Onödigt dyr. Det räcker med ett vanligt wi-fi-nätverk (router för någon hundring)och att de enheter du vill spela upp ifrån har AirPlay inbyggt i sig och att dessa i sin tur är kopplade till nätverket antingen via kabel eller wi-fi. Om inte wi-fi räcker till alla rum har du en väldigt kass router eller extremt stort hus med betongväggar. Min router för 299:- räcker i mitt radhus på tre våningar. En repeater skall inte behövas.
Alexi skrev:Jag har redan anläggning utan AirPlay i båda rummen. Om jag kör två AirPlay hur väljer jag då i vilket rum jag vill spela upp ljudet i? Var därför jag tänkte Sonos.

Alexi skrev:Jag har redan anläggning utan AirPlay i båda rummen. Om jag kör två AirPlay hur väljer jag då i vilket rum jag vill spela upp ljudet i? Var därför jag tänkte Sonos.
Alexi skrev:Ok då blir det Express!
Jens skrev:Alexi skrev:Ok då blir det Express!
Kan du leva med omsampling 44.1/48khz och bara digital anslutning (spdif/hdmi) så kommer du undan med nästan halva pengen.
En apple tv kostar nu 599 på netonet.
/Jens
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], JanneX och 13 gäster