Moderator: Redaktörer
smile skrev:Får man så mycket mera "Bang för the buck" med ver 2.0?
smile skrev:Får man så mycket mera "Bang för the buck" med ver 2.0?
MichaelG skrev:smile skrev:Får man så mycket mera "Bang för the buck" med ver 2.0?
8033 Cinema (den modell jag har) är till för en, eller flera monokopplade subbasar. För stereobasar använder man två stycken 8033. Ver 2.0 är till för två fullregisterhögtalare i stereo, typ två frontar.
Edit: Har man onödigt mycket pengar, eller vill känna sig flexibel inför eventuella framtida uppdateringar, funkar v.2.0 naturligtvis alldeles utmärkt till en, eller flera subbar i mono, eller stereo.
DVD-ai skrev:Någon som har erfarenhet och/ eller känner någon med erfarenhet av att använda ver2.0 till ett par frontar och dess påverkan på ljudet i negativ bemärkelse ?! (egenljud som disst och brus osv..)
Och hur mycket kan man själv bestämma över denna ryl, alltså kan jag tala om fö den att ge fan i att ändra saker vid högre frekvenser och bara låta den arbeta i basområdet på ett par fullregister högtalare ?!
DVD-ai skrev:
Edit: MiniDSP tyckte jag INTE dög till frontarna, det blev helt enkelt klart sämre i allmänhet med MiniDSP inkopplad... Förutom att basen gick att få till bättre men det väger inte upp att ljudet i övrigt upplevdes grötigt.
Hoppas att denna är transparent('are) ?!
Nattlorden skrev:MichaelG skrev:smile skrev:Får man så mycket mera "Bang för the buck" med ver 2.0?
8033 Cinema (den modell jag har) är till för en, eller flera monokopplade subbasar. För stereobasar använder man två stycken 8033. Ver 2.0 är till för två fullregisterhögtalare i stereo, typ två frontar.
Edit: Har man onödigt mycket pengar, eller vill känna sig flexibel inför eventuella framtida uppdateringar, funkar v.2.0 naturligtvis alldeles utmärkt till en, eller flera subbar i mono, eller stereo.
Eller om man delar frontarna till subbar med ett annat filter, vilket jag gör (Ino cr80es).
sprudel skrev:Så du kör den efter Inocr bara till basarna? Jobbar den inte med digital signal då?
sprudel skrev:Så du kör den efter Inocr bara till basarna? Jobbar den inte med digital signal då?
KarlXII skrev:Det är fina grejer det där. ..
Nattlorden skrev:sprudel skrev:Så du kör den efter Inocr bara till basarna? Jobbar den inte med digital signal då?
Nej, jag kör den innan cr80es. Och den matas analogt från bioreceiverns FR/FL pre-out.
Nattlorden skrev:DVD-ai skrev:Någon som har erfarenhet och/ eller känner någon med erfarenhet av att använda ver2.0 till ett par frontar och dess påverkan på ljudet i negativ bemärkelse ?! (egenljud som disst och brus osv..)
Och hur mycket kan man själv bestämma över denna ryl, alltså kan jag tala om fö den att ge fan i att ändra saker vid högre frekvenser och bara låta den arbeta i basområdet på ett par fullregister högtalare ?!
Man kan ganska fritt välja hur högt den skall jobba... Tycker man 250Hz är lagom, så kör man regleringen dit...sen kan man ju inte ställa det på en Hz när, men likfullt.
PM:a gärna specifika frågor så kollar jag det (efter bästa förmåga).
DVD-ai skrev:Nattlorden skrev:DVD-ai skrev:Någon som har erfarenhet och/ eller känner någon med erfarenhet av att använda ver2.0 till ett par frontar och dess påverkan på ljudet i negativ bemärkelse ?! (egenljud som disst och brus osv..)
Man kan ganska fritt välja hur högt den skall jobba... Tycker man 250Hz är lagom, så kör man regleringen dit...sen kan man ju inte ställa det på en Hz när, men likfullt.
PM:a gärna specifika frågor så kollar jag det (efter bästa förmåga).
Okey, ja det låter ju rätt så sunt !
Då kan man ju hindra den från att påverka områden högre upp som man inte vill ha påverkade.
PM kommer !
genstruktur skrev:DVD-ai skrev:
Edit: MiniDSP tyckte jag INTE dög till frontarna, det blev helt enkelt klart sämre i allmänhet med MiniDSP inkopplad... Förutom att basen gick att få till bättre men det väger inte upp att ljudet i övrigt upplevdes grötigt.
Vilken version av minidsp var det som du provade?
DVD-ai skrev:genstruktur skrev:DVD-ai skrev:
Vilken version av minidsp var det som du provade?
Jag mins inte![]()
Men det var en "vanlig" 4,2 eller vad heter den ?!
Och sedan en som var samma men med balancerade in/utgångar, båda uppvisade klart hörbar påverkan i högre register, inte så att dom lät för dåligt för att kunna användas.
Men det var en påverkan som jag inte ville ha på mitt ljud och dom fick stryka på foten, man kan säkert vara helt nöjd med dessa i signalkedjan beroende på olika omständigheter men jag var inte nöjd hemma hos mig
sprudel skrev:Nattlorden skrev:sprudel skrev:Så du kör den efter Inocr bara till basarna? Jobbar den inte med digital signal då?
Nej, jag kör den innan cr80es. Och den matas analogt från bioreceiverns FR/FL pre-out.
Så tänkte jag också. Då måste hela registret gå igenom apparaten, den kommer att påverka de högre registren också.
Alltså en pryl till i signalvägen.
AndreasArvidsson skrev:Den gör ju dock fortfarande en AD/DA konvertering på hela signalen. Att man inte behöver lägga filter där man inte vill får man väl anta.
Nattlorden skrev:AndreasArvidsson skrev:Den gör ju dock fortfarande en AD/DA konvertering på hela signalen. Att man inte behöver lägga filter där man inte vill får man väl anta.
Jag har mer förtroende för att den gör det bra än vad jag egentligen har för Denonen som sitter tidigare i kedjan...
AndreasArvidsson skrev:Fast din denon gör väl ingen ADC?
Nattlorden skrev:AndreasArvidsson skrev:Fast din denon gör väl ingen ADC?
Skulle jag spela en CD i 7-channel stereo eller något annat processorläge så lär den väl få göra det?
AndreasArvidsson skrev:Nattlorden skrev:AndreasArvidsson skrev:Fast din denon gör väl ingen ADC?
Skulle jag spela en CD i 7-channel stereo eller något annat processorläge så lär den väl få göra det?
Analogt 7kanals in och analogt 2kanals ut? Är du säker på att du inte bara mister de andra 5kanalerna? Jag tror inte det finns en ADC i en vanlig denon receiver.
Nattlorden skrev:Nä, analogt 2-kanal in, analogt 7-kanal ut.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster