Mja, lite myt och lite sanning tycker jag mig kunna se här.
Jag har endel erfarenhet av DynAudio då jag spelar på ett par Confidence C4 MK1 hemma, men har även ytterligare erfarenhet av deras sortiment från Contour-Serien mfl.
Mina C4 sägs ha ca 88db/w känslighet enligt t.ex Stereophile mfl.
Jag har kört dem med goda kvalitets grejer samt lite junk för testandets skull, men speciellt ett litet högkvalitet-steg och ett med liknande kvalitet men med lite bättre resurser, först Naim NAP 250.2 (2x80w@8ohm), denna lilla pjäs lät otroligt bra, men steget saknar kylflänsar och blev verkligen oroväckande varmt i halvtid en vanlig fredagkväll, snudd på att höljet inte gick att vidröra, så ca 55-60 grader gissar jag, det gick verkligen på knäna, men lät ändå otroligt bra. En kan bara gissa vad dem interna delarna fick genomlida för temp?
En gissning är att detta steg skulle duka under för den här typen av belastning så småningom, och av den anledningen fick det gå vidare.
Idag åker jag med ett Pass Labs som ger 2x250 i 8 ohm, och som ett av få steg dubblerar effekten vid 4ohm, så det går att krana på ytterligare en nivå, det blir också riktigt varmt då det går i klass A på tomgång till ett antal små watt därefter går det över till A/B, så någon radiator behövs inte i vardagsrummet

Men fick jag fritt välja idag skulle jag ändå försöka satsa på ett ännu kraftigare steg, (helst då i Pass-familjen) då jag utan problem kan bottna nuvarande steg vilket jag gjort vid några tillfällen, som tur var är det behovet litet/infinner sig så sällan så jag sitter ned i båten.
God HiFi i kombination med mycket effekt är så tråkigt dyrt :/
Men summa sumarum, sitter du på ett par lite högkvalitiva DynAudio, gå på så högkvalitiv förstärkare med så mycket effekt du har råd med, men det funkar även fine med klenare grejer, bara man är medveten om gränsen och inte pressar grejerna för långt, men kvalitet väger tyngst i mina öron.