Hur bra är mitt denon PAO steg?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
dawelito

Hur bra är mitt denon PAO steg?

Inläggav dawelito » 2016-03-23 21:34

Hejsan. Tänkte bara fråga er på forumet om mitt Denon steg jag köpte för ett år sedan.

Det är ett Denon POA-2400 klass A.
Jag har bara lyssnat på det med mina cerwin vega at-100 så jag själv vet inte riktigt vad det presterar rent välljudsmässigt.

Är detta steg något att ha eller är det bara ett gammalt denon steg i mängden som inte satt några som helst fotspår efter sig?

MVH
Gnistjagare & Psychedelic trance fantast

Användarvisningsbild
Laila

Re: Hur bra är mitt denon PAO steg?

Inläggav Laila » 2016-03-23 22:29

År det inte viktigare för dig själv, vad du själv tycker* än vad andra tycker . . . typ ?
Missförstå mig inte då jag inte försöker att vara taskig(Von Oben). Själv har jag ingen
erfarenhet av sagda stärkare men kan gissa att det är ok om man klarar sig med effekten. :)

* Tycker du att det låter bra så är risken stor att det är tillräckligt bra för dig. Om inte
så kanske du kan försöka att testa ett annat steg i din anläggning.
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
dawelito

Inläggav dawelito » 2016-03-23 22:38

Laila skrev:År det inte viktigare för dig själv, vad du själv tycker* än vad andra tycker . . . typ ?
Missförstå mig inte då jag inte försöker att vara taskig(Von Oben). Själv har jag ingen
erfarenhet av sagda stärkare men kan gissa att det är ok om man klarar sig med effekten. :)

* Tycker du att det låter bra så är risken stor att det är tillräckligt bra för dig. Om inte
så kanske du kan försöka att testa ett annat steg i din anläggning.

Jag tycker det låter bra, men jag har bara testat med högtalare som inte direkt är kända för att låta superbra, så visst funkar steget bra för mig.. Men det var inte därför jag frågade utan tänkte mest om det är ett "wow steg" när det begav sig eller om det var något halvbilligt denon steg som spelade OK.

Jag använder inte ens steget, blev bara nyfiken. Lite funderingar på om man ska sälja det eller bara låta det hänga med i livet tills jag växt ur min pa anläggning och köper fina hifi prylar istället. (om jag någonsin gör det)

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2016-03-23 22:57

Finns många sämre och en del bättre. Fortfarande användbart alltså. Mer nytta än prisvärdhet, skulle jag säga.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
dawelito

Inläggav dawelito » 2016-03-23 23:12

Nattlorden skrev:Finns många sämre och en del bättre. Fortfarande användbart alltså. Mer nytta än prisvärdhet, skulle jag säga.

Ok, då får steget leva vidare här i hemmet.

Tack så mycket :)

Admin kan ta bort tråden om inga fler vill diskutera vidare.

Återgå till Generellt om hifi