vem av er som har eller har hört ino

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
x-43

Inläggav x-43 » 2006-02-22 17:51

Alla som läser detta stäng av datorn det står 1-1 mellan sverige och ädelostarn från tyrolen i kvarten!

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Re: vem av er som har eller har hört ino

Inläggav hifikg » 2016-04-25 17:12

Ska ta mig hem till Johan o lyssna någon dag. Så har jag lyssnat i en källare till. Både IÖ o Johan har lyssnat i min. Den ena var inte helt tydlig med vad han tyckte och kanske inte den andra heller, men föreslog en del konkreta åtgärder som jag, åtminstone delvis, överväger. Inte så mycket för ljudets skull, men för att det skulle höja mysfaktorn en smula. Och ger det dessutom utbyte i form av lite bättre ljud är det en bonus. Bara det inte försämrar...
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Re:

Inläggav Nattlorden » 2016-04-25 20:58

Harryup skrev:Så för mig är inte Pioneer high-end, för stora serier och för lågt pris på grund av att man vänder sig till kundgruppen "allmänheten". Lyssningsmässigt skulle den säkert klara sig bra mot mycket dyrare apparater ifrån "bättre" tillverkare.
Höj priset, byt lite kondingar, byt klocka vare sig det behövs eller inte. Ett par trägavlar, svart front, tyngre fjärr, mindre ljud ifrån transporten, tyngre chassie och byt till en skrivstilslogga typ Exclusive så har vi en highend produkt.

Köper gärna
Bild
Bild
Av dig, billigt....
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Till Förruttnelsen

Inläggav DQ-20 » 2016-04-25 21:38

Tja, varför starta nya trådar med aktuellt innehåll när man kan ägna sig åt nekrofili med 10 år gamla lik. :roll:
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Re: Till Förruttnelsen

Inläggav Nattlorden » 2016-04-25 22:09

DQ-20 skrev:Tja, varför starta nya trådar med aktuellt innehåll när man kan ägna sig åt nekrofili med 10 år gamla lik. :roll:

10år, 2 mån och 3 dar är väl inte så illa...?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
gflar

Inläggav gflar » 2016-04-25 22:24

Nattlorden skrev:
DQ-20 skrev:Tja, varför starta nya trådar med aktuellt innehåll när man kan ägna sig åt nekrofili med 10 år gamla lik. :roll:

10år, 2 mån och 3 dar är väl inte så illa...?

Ordentligt möra då, men kan fortfarande riva lite..

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2016-04-26 08:34

För att svara på trådens Topic (så att inte TS blir förargad) så har jag lyssnat hos både IÖ och Johan, min bedömning av det jag har hört är att: jag har hört bättre men inte utanför Ino.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2016-04-26 10:17

På tal om det, den här är bara nio år gammal: Vilket är värst ... (Att sätta på en rutten pumpa eller ett fräscht lik?)
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
distad

Re:

Inläggav distad » 2016-04-26 12:07

FBK skrev:Jag har hört hos IÖ och jag har hört bättre.

Kul att Mayros trådar lever vidare efter 10år :o , och det är ett tag sedan så jag säger att jag numera har hört flertalet bättre nu. Och dem som undrar över vilka anläggningar det är kommer få så här många 0 svar, har varit en del genom åren nu och det liksom inget viktigt utan jag har som mål att få det att låta så bra som möjligt hemma i första hand.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
Xenod

Re: Re:

Inläggav Xenod » 2016-04-26 12:12

FBK skrev:

Kul att Mayros trådar lever vidare efter 10år :o , och det är ett tag sedan så jag säger att jag numera har hört flertalet bättre nu. Och dem som undrar över vilka anläggningar det är kommer få så här många 0 svar, har varit en del genom åren nu och det liksom inget viktigt utan jag har som mål att få det att låta så bra som möjligt hemma i första hand.

Tydligen viktigt nog för att du skulle orka skriva det där inlägget. Fast det var ju rätt slarvigt skrivet så kanske inte jätteviktigt ändå.

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Rutten, ruttnare, ruttnast

Inläggav DQ-20 » 2016-04-26 12:22

gflar skrev:Ordentligt möra då, men kan fortfarande riva lite..

:mrgreen:

Almen skrev:På tal om det, den här är bara nio år gammal: Vilket är värst ... (Att sätta på en rutten pumpa eller ett fräscht lik?)

Jag försöker vinnlägga mig om att inte uttala mig utanför min egen erfarenhet så jag säger "rutten pumpa".

FBK skrev:Kul att Mayros trådar lever vidare efter 10år :o ,

Bara för att man skakar liket betyder inte att det lever, men fördelen med döda trådar är att de inte gör motstånd och det är fritt fram att göra lite som man vill. Lite av charmen med nekrofili tänker jag mig.

/DQ-20
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2016-04-26 12:31

Xenod skrev:
FBK skrev:

Tydligen viktigt nog för att du skulle orka skriva det där inlägget. Fast det var ju rätt slarvigt skrivet så kanske inte jätteviktigt ändå.

Hade någon minut över innan jag skulle gå i tvättstugan så då passade det bra med ett inlägg i den här tråden, då det var mycket roligare på den tiden dvs. 2006 när det inte var totalt likriktning här.
Nu ska jag hämta sambon och sedan lyssna och njuta av mina nya högtalare, hej då!
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Re: Rutten, ruttnare, ruttnast

Inläggav Almen » 2016-04-26 12:47

DQ-20 skrev:
Almen skrev:På tal om det, den här är bara nio år gammal: Vilket är värst ... (Att sätta på en rutten pumpa eller ett fräscht lik?)

Jag försöker vinnlägga mig om att inte uttala mig utanför min egen erfarenhet så jag säger "rutten pumpa".

Man kan ju fantisera...
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2016-04-26 20:17

FBK skrev:
Xenod skrev:
FBK skrev:Kul att Mayros trådar lever vidare efter 10år :o , och det är ett tag sedan så jag säger att jag numera har hört flertalet bättre nu. Och dem som undrar över vilka anläggningar det är kommer få så här många 0 svar, har varit en del genom åren nu och det liksom inget viktigt utan jag har som mål att få det att låta så bra som möjligt hemma i första hand.

Hade någon minut över innan jag skulle gå i tvättstugan så då passade det bra med ett inlägg i den här tråden, då det var mycket roligare på den tiden dvs. 2006 när det inte var totalt likriktning här.
Nu ska jag hämta sambon och sedan lyssna och njuta av mina nya högtalare, hej då!

Har du sagt A får du säga B också! :P
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2016-04-26 21:04

Johan_Lindroos skrev:
FBK skrev:
Xenod skrev:

Har du sagt A får du säga B också! :P

Ja, och X.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2016-04-26 21:24

Om jag nu ska skriva något om Ino också då... så blir det väl att jag aldrig någonsin hört dem göra dåligt ifrån sig. Tvärtom. Tycker de ska ingå i beslutsunderlaget för alla som köper högtalare. Däremot har jag varit i rum med Ino-högtalare som jag inte själv velat ha. Jag mår bra i mitt "levande" rum, tack vare, eller trots, efterklangen mm. Sån e jag. Men jag är uppriktigt glad över alla som gillar sina rum och sitter nöjda, även om det låter helt eljest än hos mig.
Sitter nöjd :)

Föregående

Återgå till Generellt om hifi