hifikg skrev:Det är väl Larsen som har störst möjlighet att göra sig gällande på en mässa. De flesta andra behöver fixa mer för att få det att fungera anständigt. Peters ägg kräver kanske inte heller så mycket fix? MBL´s rundstrålande har jag hört rakt av i ett obehandlat vardagsrum, funkar utmärkt. Vem hade glasrummet på andra våningen i huvudbyggnaden? Där är det inte lätt att få till det verkar det som, däremot brukar rummet innanför vara en oas av välljud. Nåja, har varit där två gånger bara så... eller tre kanske det är...
Nja, Larsen kör i ett för dem väl lämpat rum, kunde varit större men det gäller alla de mindre rummen. Glasrummet på andra våningen är väl där Stylus höll till? För lång efterklang där, ljudbilden blev diffus. Tonalt var det inte så tokigt. Körde egen CD där, spelades vinyl där när jag klev in.
Rummet innanför är hopplöst för många utställare, Linn lät verkligen inget vidare där för några år sedan. Nu var Tonkraft där och det långt bättre men lite smal ljudbild och välbasstarkt tyckte jag. TAD är jag lite kluven till, det lät bra men inte nämnvärt bättre än de anläggningar som bara kostade en bråkdel. Jag vågade inte räkna ihop vad den riggen gick på, prislistan låg där framför en i sweetspot.