Radiomuseet i Gbg

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Vallejos

Radiomuseet i Gbg

Inläggav Vallejos » 2016-08-10 23:07

Idag besökte jag för första gången det fantastiska radiomuseet här i stan. Tänkte dela litet bilder på militära apparater, FM-apparater, Världsradio/DX-radios och något glödande rör i en sjöradio.

Blir själv väldigt sugen på en radio från Trio, Eddystone, Svenska Radio AB eller liknande fabrikat. Någon som har en stående?

Dom har även en häftig, fullt fungerande Mitsubishi LP-spelare (sista bilden) modell stående upp med vertikal avspelning för en tusenlapp. Torde ju vara ett riktigt fynd?

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Harmony Design Pre 906 & A906, Wadia 121 dac, Respons Grand (1989) uppdaterade två ggr. Mac Mini, Audirvana, Synology NAS.

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten

Re: Radiomuseet i Gbg

Inläggav sportbilsentusiasten » 2016-08-10 23:33

Tror min bror hade en sådan skivspelare

Användarvisningsbild
nuffe

Inläggav nuffe » 2016-08-31 20:31

Vallejos skrev:Idag besökte jag för första gången det fantastiska radiomuseet här i stan. Tänkte dela litet bilder på militära apparater, FM-apparater, Världsradio/DX-radios och något glödande rör i en sjöradio.

Blir själv väldigt sugen på en radio från Trio, Eddystone, Svenska Radio AB eller liknande fabrikat. Någon som har en stående?

Dom har även en häftig, fullt fungerande Mitsubishi LP-spelare (sista bilden) modell stående upp med vertikal avspelning för en tusenlapp. Torde ju vara ett riktigt fynd?

Känns som jag MÅSTE besöka muse't snart, jobbar bara 50 meter ifrån så jag har ingen ursäkt!

Henrik

Användarvisningsbild
Vallejos

Inläggav Vallejos » 2016-09-09 22:23

nuffe skrev:
Vallejos skrev:Idag besökte jag för första gången det fantastiska radiomuseet här i stan. Tänkte dela litet bilder på militära apparater, FM-apparater, Världsradio/DX-radios och något glödande rör i en sjöradio.

Känns som jag MÅSTE besöka muse't snart, jobbar bara 50 meter ifrån så jag har ingen ursäkt!

Henrik

Du lär inte bli besviken :-D
Harmony Design Pre 906 & A906, Wadia 121 dac, Respons Grand (1989) uppdaterade två ggr. Mac Mini, Audirvana, Synology NAS.

Återgå till Generellt om hifi