japp mks2 funkar perfekt...men 10uf blir rätt stora du får kolla det om dom får plats.
om regulatorn blir jätte varm och plats runtomkring tillåter en fläns så skulle jag iaf ha monterat en.
Moderator: Redaktörer
Figge77 skrev:japp tänkte på det åxå men vågade inte skriva något för alla inkommande attacker som kunde tänkas uppstå...
sitter väldigt nära regulatorn där som antagligen blir väldigt varm.
roger montera en kylfläns på regulatorn. en vanlig to220 fläns räcker nog. visst du har iofs bytt till 105c kondingar? men en sval trissa är en glad trissa har jag lärt mig.
edit: sorry jag menade bilden på nätdelen. den är på 1:a sidan. är det samma vi tänker på?
Kaha skrev:Gör det så stor skillnad med en kylfläns?
CT-7000 har en helt tät låda utan lufthål, dessutom är en stor del av låda av trä.
Om man verkligen vill kyla en komponent i en sådan apparat så behöver man väl koppla den (termiskt) till den lilla del av chassit som är metall?
Morello skrev:Vilken spitzeklasse-tuner!
Se till att den hamnar i rätt händer.
RogerGustavsson skrev:Kaha skrev:Det blir ofta väldigt varmt inuti en mer avancerad tuner. CT-7000 blir väldigt varm vid normal drift.
Anledningen är att man inte vill ha ventileringshål, då det skulle komma damm i vridkondensatorn.
På tuners med trä-låda blir problemet ännu större.
Ja, den har ju trälåda. Har du också en CT-7000?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster