God jul! Firas med ett par ny inköpta ar3a improved

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
marcusssfl

God jul! Firas med ett par ny inköpta ar3a improved

Inläggav marcusssfl » 2016-12-24 20:46

Kom över ett par ar3a improved i fint skick idag. Hämtar dom imorgon. Någon som har nån erfarenhet av dom ?
Skall bli otroligt troligt att lyssna på dom.

God jul föresten!!! :D

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Re: God jul! Firas med ett par ny inköpta ar3a improved

Inläggav Bill50x » 2016-12-25 00:39

Grattis, de kommer säkert låta bra. Hade AR4x en gång i tiden och om ljudsignaturen är densamma har du ett mjukt (i diskanten) avrullande och ett lättlyssnat ljud. Mycket avslappande ljud utan den där extra skärpan som många av dagens högtalare har och som många föredrar. Man kallar det detaljer men i själva verket handlar det om diskanthöjning. Det slipper man med AR's högtalare. Men mindre transparent elektronik avslöjas obönhörligen. Låter det tråkigt är det inte högtalarnas fel utan problemet ligger tidigare i kedjan.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
ErlandB

Inläggav ErlandB » 2016-12-25 13:19

Jag håller med Bill50x att AR tillverkade bra högtalare. Jag hade AR-12 på 70-talet och har även hört AR3a samt dess efterföljare AR-11. Dessa var snäppet bättre än mina högtalare. Idag har jag AR-4x som datorhögtalare och med tanke på att det är en konstruktion från 1965 samt att det var AR´s budgetmodell så låter de förbluffande bra

Användarvisningsbild
marcusssfl

Inläggav marcusssfl » 2016-12-25 18:35

roligt! skall bli intressant att höra dom, en bekant har ett par men har aldrig blivit av att jag lyssnar, han har ett par andra i uppställning.. :D

Återgå till Generellt om hifi