Auro 3D is now a free firmware update on upper 2017 D&M models capable of Auro 3D.
Har inte hunnit verifiera om det är sant/även gäller oss.... Men kanske?
Moderator: Redaktörer
Auro 3D is now a free firmware update on upper 2017 D&M models capable of Auro 3D.
The X4400H and above will even include Auro-3D support right out of the box at no extra charge, which is great news as previously you had to pay an additional fee for Auro-3D on the receivers which supported that format. Naturally all the 2017 X Series receivers will support Dolby Atmos and DTS:X as standard.
-Palle- skrev:4 hdmi ut, räcker det inte med 3?![]()
Varför så många?
-Palle- skrev:The X4400H and above will even include Auro-3D support right out of the box at no extra charge, which is great news as previously you had to pay an additional fee for Auro-3D on the receivers which supported that format. Naturally all the 2017 X Series receivers will support Dolby Atmos and DTS:X as standard.
https://www.avforums.com/news/denon-lau ... vers.13647
Själv tycker jag att X6400h verkar väldigt intressant med 11 inbyggda slutsteg och 13.2 processor, X7400h tror jag tyvärr kommer bli på tok för dyr här i Sverige (gissar att den landar en bit över 30Kkr...)
Nattlorden skrev:-Palle- skrev:4 hdmi ut, räcker det inte med 3?![]()
Varför så många?
Projektor, projektorrumsmonitor, dac, room2, room3... 4 räcker inte.
Nattlorden skrev:-Palle- skrev:The X4400H and above will even include Auro-3D support right out of the box at no extra charge, which is great news as previously you had to pay an additional fee for Auro-3D on the receivers which supported that format. Naturally all the 2017 X Series receivers will support Dolby Atmos and DTS:X as standard.
Själv tycker jag att X6400h verkar väldigt intressant med 11 inbyggda slutsteg och 13.2 processor, X7400h tror jag tyvärr kommer bli på tok för dyr här i Sverige (gissar att den landar en bit över 30Kkr...)
Finns folk i Sverige som köper Trinnov, Datasat och Lyngdorf. Nuvarande Marantz prepro ligger över 30k och så har det sett ut i flera generationer nu. Varför skulle det blir annorlunda nu?
-Palle- skrev:Nattlorden skrev:-Palle- skrev:4 hdmi ut, räcker det inte med 3?![]()
Varför så många?
Du får ju inte ut någon 4K upplösning i 3 rum om dom inte är pyttesmå, det finns ju begränsningar för hur långa kablar du kan dra...
-Palle- skrev:Nattlorden skrev:-Palle- skrev:
Finns folk i Sverige som köper Trinnov, Datasat och Lyngdorf. Nuvarande Marantz prepro ligger över 30k och så har det sett ut i flera generationer nu. Varför skulle det blir annorlunda nu?
Nu syftade jag inte på vad andra köper, för min egen del kommer toppmodellen bli för dyr. Läs om läs rätt!
Nattlorden skrev:-Palle- skrev:Nattlorden skrev:
Du får ju inte ut någon 4K upplösning i 3 rum om dom inte är pyttesmå, det finns ju begränsningar för hur långa kablar du kan dra...
Vad har hdmi nödvändigtvis med 4k att göra? Hdmi används ofta även bara för ljud idag.
Nu syftade jag inte på vad andra köper, för min egen del kommer toppmodellen bli för dyr. Läs om läs rätt!
Jag syftade på prissättningsstrategin.
Nattlorden skrev:-Palle- skrev:4 hdmi ut, räcker det inte med 3?![]()
Varför så många?
-Palle- skrev:Nattlorden skrev:-Palle- skrev:
För min del menar du? Det behöver du inte oroa dig över, det har jag koll på själv tack.
Bubben skrev:Nattlorden skrev:-Palle- skrev:4 hdmi ut, räcker det inte med 3?![]()
Varför så många?
Jag använder receivern som nav i ett multiroom-video-system... och jag är på väg att skaffa bildvisare nr. 4.
För min del menar du? Det behöver du inte oroa dig över, det har jag koll på själv tack.
Nej, för tillverkarna.
-Palle- skrev:Bubben skrev:Nattlorden skrev:
Jag använder receivern som nav i ett multiroom-video-system... och jag är på väg att skaffa bildvisare nr. 4.
På övervåningen? Kan inte minnas att jag såg så mycket mer i källaren när jag var på besök?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster