VIFA Oslo, Helsinki alt. minirig och A1

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

undrande

VIFA Oslo, Helsinki alt. minirig och A1

Inläggav undrande » 2017-07-22 00:27

Hej,

På väg att inhandla bärbart ljud.
Efter att ha försökt läst på så känner jag att jag lutar mot VIFA Oslo med VIFA Helsinki ngt bakom. Därefter minirig och BO A1.

Vad har vi för åsikter här om nämnda högtalare eller alternativ som ni känner är bättre?

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Re: VIFA Oslo, Helsinki alt. minirig och A1

Inläggav paa » 2017-07-22 08:55

Har du lyssnat på dom?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

undrande

Inläggav undrande » 2017-07-22 13:22

Jo, vi "claviculajunkie"s jämförelsesida som jag tycker ger bra ljudbeskrivningar.

Användarvisningsbild
David_A

Inläggav David_A » 2017-07-23 13:27

Bose Revolve och Revolve+ går liksom JBL´s burkar att stereopara.
Klart underskattad funktion
Blev två Revolve+ för mig till badrummet. Tycker dom låter ganska bra faktiskt, speciellt med lite stöd från väggar.

Användarvisningsbild
Beakungen

Inläggav Beakungen » 2017-07-24 16:00

Absolut! Äger a1.

Provade även bose resolve men tycker bosen låter för mörkt och grumligt. Jbln låter småskaligt.

Älskar beos öppna rena ljud med bra tyngd i basen för storleken. Spelar man inte vrålhögt så låter högtalaren väldigt maffigt i basen också.

Åker sen volymen upp så ser den hela tiden till att låta så fylligt den kan i alla register och minskar och plockar bort den lägsta basen typ. Alla andra burkar jag hört blir taniga även i mellanregister när volymen åker upp. Det blir inte beon.

Har nog aldrig hört en liten högtalare som låter så trevligt som A1. Blundar du med akustisk musik på hög volym låter det som en ganska stor högtalare förväntas låta :)

Ja man kan ha två kopplade där också! Sen är den sjukt liten jämfört med konkurenterna.

Värt att tänka på är att åker volymen upp rejält så käkar den rätt mkt batteri. Inga problem för min del då jag har en separat powerbank som laddar den. Vanlig usb c på högtalaren :)

Återgå till Generellt om hifi