TIDAL hittar inte nätverket

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
AndersP

TIDAL hittar inte nätverket

Inläggav AndersP » 2017-09-22 10:57

Ja som sagt....
Tuben och Spottan rullar som vanligt så nu sitter jag här och streamar ogg-filer. :cry:
Nu är väl skillnaden mot Tidal inte speciellt stor och det hela är väl ett i-landsproblem, men feelgoodfaktorn har sänkts och irritationen ökat; Jag betalar trots allt 200 kr i månaden för skiten. Vad är det för fel? Har Jay Z ledsnat på förlusterna och lämnat mig i sticket? Hittar ingen matnyttig info på webben när jag söker heller.
Tacksam förr hjälp och synpunkter.
Linkwitz Orion, Ino Audio a2 och piM

"I see you've got the blues in your alligator shoes"

Användarvisningsbild
Fralle

Re: TIDAL hittar inte nätverket

Inläggav Fralle » 2017-09-22 23:37

Hej,

Jag har haft problem med att Tidal slutar spela mitt i album mellan låtar, eller mitt i låtar. Skrev och klagade på detta då det krånglat sen dag ett, och jag är ny kund sen två veckor ca. Fick svar igår att de haft massiva mängder klagomål från flera kunder och har just nu detta som prio ett att lösa. Min förhoppning är att det ligger nere nu i ett försök att lösa, när jag är optimistisk. Ska jag låta pessimisten i mig styra så tänker jag att problemet har gått från stort till ohanterligt och att tjänsten snart läggs ner. Vi får hoppas på det första.

Användarvisningsbild
AndersP

Inläggav AndersP » 2017-09-22 23:58

Det du säger känns på sätt och vis bra; Altså det faktum att inte bara jag drabbas.
Men det hela påminner om andra saker i min tillvaro. Min favoritöl försvinner från bolagets sortiment pga sviktande försäljning, motorsilikonet jag använder påstås vara miljöfarligt och slutar tillverkas, däck till min ismoppe görs inte längre eftersom moderna hojar har mindre hjul osv. Listan kan göras hur lång som helst
Hoppas Tidal klarar sig. Jag har trivts bra med tjänsten annars.
Linkwitz Orion, Ino Audio a2 och piM

"I see you've got the blues in your alligator shoes"

Användarvisningsbild
Talspolen

Inläggav Talspolen » 2017-09-23 07:48

Har samma problem med att musiken slutar spela och lyckas inte få Hifi-kvalitet.

Är en aning missnöjd med tjänsten. Spotify fungerade bättre. Frågan är hur stor skillnad det verkligen är i ljudkvalitet mellan Tidal Hifi och Spotify premium.
Stukad och utbränd.

Återgå till Generellt om hifi