Vad finns det för möjligheter att justera tonkurvan med en iPhone och Tidal som källa?
Finns det någon app där jag kan justera främst basen?
Moderator: Redaktörer
Tell skrev:Nej. iOS är ett av dom mest inlåsta systemen som finns, så det enda du har att välja mellan är några rätt begränsade presets.
Talspolen skrev:Tell skrev:Nej. iOS är ett av dom mest inlåsta systemen som finns, så det enda du har att välja mellan är några rätt begränsade presets.
Berätta mer om dessa presets. Finns de i appstore eller tillgängliga i telefonen någonstans?
Talspolen skrev:Nej, den där länken leder till Amarra Remote. Någon form av gränssnitt för att kontrollera Amarra. Hittar inte själva programmet.
Tell skrev:Talspolen skrev:Tell skrev:Nej. iOS är ett av dom mest inlåsta systemen som finns, så det enda du har att välja mellan är några rätt begränsade presets.
Berätta mer om dessa presets. Finns de i appstore eller tillgängliga i telefonen någonstans?
Gå in till inställningarna, sen musik o sen ska den ligga där nånstans
Talspolen skrev:Tell skrev:Talspolen skrev:
Gå in till inställningarna, sen musik o sen ska den ligga där nånstans
Jag gick in i Musik - EQ och där finns olika inställningar tex basförstärkning![]()
Dessa verkar dock inte ändra något när jag streamar och kontrollerar en Chromecast. Misstänker att dessa enbart kontrollerar den analoga utgången på iPhonen. Har inte några hörlurar att testa med.
Användare som besöker denna kategori: martinw och 29 gäster