Moderator: Redaktörer
matssvensson skrev:Precis som jag låter min smak, lukt, känsel och synintryck avgöra om jag gillar en maträtt - inte koncentrationen av salt, viskositeten eller vikten.
Perfector skrev:vilket fantastisk tråkigt liv, att aldrig låta sig fångas av ögonblicket och njuta av stunden utan alltid sitta med fickräknaren i högsta hugg och kalkylera varje moment.
Att göra av tänka är stort.
Att göra av känna är större.
Att göra på sig är dumt.
matssvensson skrev:Visst skulle det kunna vara en hjälp att ytterligare förstå varför jag tycker om något eller inte. Samtidigt upplever jag att jag gillar olika mängder salt i olika rätter vid olika tillfällen.
Nattlorden skrev:Perfector skrev:vilket fantastisk tråkigt liv, att aldrig låta sig fångas av ögonblicket och njuta av stunden utan alltid sitta med fickräknaren i högsta hugg och kalkylera varje moment.
Att göra på sig är dumt.
Precis lika tråkigt som att bara behöva lyssna på Monacor...
SuperA skrev:Ponera att en ljudprodukt "förbättras" med ett tillbehör, vilket gör att du upplever ljudet som bättre varje gång det provas, men det mäter lika inom rimliga mått före och efter "förbättring". Litar du då på dina öron eller mätningen? Kan du medge för dig själv att det låter bättre/annorlunda?
Perfector skrev:Nattlorden skrev:Perfector skrev:vilket fantastisk tråkigt liv, att aldrig låta sig fångas av ögonblicket och njuta av stunden utan alltid sitta med fickräknaren i högsta hugg och kalkylera varje moment.
Att göra på sig är dumt.
Jag lyssnar på Gamma
Och dina förutfattade meningar om Monacor säger det jag behöver veta om dig.
Nån skrev i en annan tråd att de som har flest åsikter oftast vet minst.
Nattlorden skrev:Perfector skrev:Nattlorden skrev:
Jag lyssnar på Gamma
Det är ingen åsikt, det är något du får i retur efter att ha tjatat för mycket.
SuperA skrev:Ponera att en ljudprodukt "förbättras" med ett tillbehör, vilket gör att du upplever ljudet som bättre varje gång det provas, men det mäter lika inom rimliga mått före och efter "förbättring". Litar du då på dina öron eller mätningen? Kan du medge för dig själv att det låter bättre/annorlunda?
Hoppas ni förstår frågan utan att peta i ordval osv.
Perfector skrev:Nattlorden skrev:Perfector skrev:Jag lyssnar på Gamma
Så "hämnden är ljuv" då?
Det förstärker ju bara min åsikt att den som inget vet gnäller mest.
Nattlorden skrev:Perfector skrev:Nattlorden skrev:
Så "hämnden är ljuv" då?
Nej, eftersom det gör mig varken till eller från så är det inget gnäll, men du kanske kan lära dig något av det och då gynnar det resten av planeten.
Perfector skrev:Nattlorden skrev:Perfector skrev:Så "hämnden är ljuv" då?
Nej, eftersom det gör mig varken till eller från så är det inget gnäll, men du kanske kan lära dig något av det och då gynnar det resten av planeten.
Vad ska jag lära mig då?
steveo1234 skrev:Mätning säger mig om det faktiskt låter annorlunda. Öronen säger mig vilken av de två alternativen jag föredrar om mätningen säger att det finns en skillnad.
Hör jag en skillnad men mätningar säger att det inte finns en skillnad så är det dags att börja blindtesta. Min fru älskar de sessionerna...
Perfector skrev:vilket fantastisk tråkigt liv, att aldrig låta sig fångas av ögonblicket och njuta av stunden utan alltid sitta med fickräknaren i högsta hugg och kalkylera varje moment.
Att göra på sig är dumt.
Svante skrev:Perfector skrev:vilket fantastisk tråkigt liv, att aldrig låta sig fångas av ögonblicket och njuta av stunden utan alltid sitta med fickräknaren i högsta hugg och kalkylera varje moment.
Att göra på sig är dumt.
Tänk vad fantastiskt rolig en tråkig biltur kan bli när man fyller hjärnan med roliga räkneexempel.
Perfector skrev:Svante skrev:Perfector skrev:vilket fantastisk tråkigt liv, att aldrig låta sig fångas av ögonblicket och njuta av stunden utan alltid sitta med fickräknaren i högsta hugg och kalkylera varje moment.
Att göra på sig är dumt.
Tänk vad fantastiskt rolig en tråkig biltur kan bli när man fyller hjärnan med roliga räkneexempel.
Instämmer helt.
Försök räkna hur många kor det går på ängen genom att räkna benen och dela med 4.
steveo1234 skrev:SuperA skrev:Ponera att en ljudprodukt "förbättras" med ett tillbehör, vilket gör att du upplever ljudet som bättre varje gång det provas, men det mäter lika inom rimliga mått före och efter "förbättring". Litar du då på dina öron eller mätningen? Kan du medge för dig själv att det låter bättre/annorlunda?
Mätning säger mig om det faktiskt låter annorlunda. Öronen säger mig vilken av de två alternativen jag föredrar om mätningen säger att det finns en skillnad.
Hör jag en skillnad men mätningar säger att det inte finns en skillnad så är det dags att börja blindtesta. Min fru älskar de sessionerna...
sprudel skrev:Vem är lyssnare och vem sköter testen?
Nattlorden skrev:matssvensson skrev:Visst skulle det kunna vara en hjälp att ytterligare förstå varför jag tycker om något eller inte. Samtidigt upplever jag att jag gillar olika mängder salt i olika rätter vid olika tillfällen.
Fast det problemet är varken rättens, eller mätningens - det problemet är ditt personligen och det kan du inte föra tillbaka som ett problem för att mäta.
darkg skrev:sprudel skrev:Vem är lyssnare och vem sköter testen?
Det låter som en på minuten: "Varför min hustru slår dövörat till när jag vill blindtesta"
Användare som besöker denna kategori: martinw och 29 gäster