Moderator: Redaktörer
paa skrev:Har inte surroundreceivern det inbyggt?
RMA skrev:paa skrev:Har inte surroundreceivern det inbyggt?
Jodå, men efter jag ställt in med db mätare med det inbyggda så stod alla nivåer på 0 när jag körde med bluray spelaren.
Troligen är det som så att man måste ställa varje ingång för sig, hann inte så långt innan fjärren la av, man är beroende av den då det inte går att göra med front knapparna.
RMA skrev:Dessutom har jag för mig att iö skrev att man bör köra från källan (blurayn), helst med reducerad bandbredd.
Kalejdokom skrev:RMA skrev:paa skrev:Har inte surroundreceivern det inbyggt?
Jodå, men efter jag ställt in med db mätare med det inbyggda så stod alla nivåer på 0 när jag körde med bluray spelaren.
Troligen är det som så att man måste ställa varje ingång för sig, hann inte så långt innan fjärren la av, man är beroende av den då det inte går att göra med front knapparna.
Låter märkligt. När jag kalibrerat med brus från receivern (Marantz SR5003) gäller samma inställning för alla signalkällor (utom för den analoga 7.1-ingången). Sedan kan man ändra varje ingång manuellt om man vill/behöver. Läs manualen och se om det framgår hur det funkar. Hur har du anslutit BD-spelaren?
Användare som besöker denna kategori: martinw och 25 gäster