FBK skrev:Uppenbara förbättringar.... man ser ju inte hela rummet för det första. Och svindyr är den väl inte,är ju lite äldre elektronik tex. Finns ju folk här som lägger större summor utan att ordet svindyrt ploppar upp. Märkligt att du drar slutsatsen att den anläggningen kan låta klart bättre utifrån det lilla man ser på filmen, men du kanske snöar in på kabelsnacket. Har sett många anläggningar som har mycket sämre förutsättningar än det lilla man ser på filmen och för betydligt mer pengar också. Finns ju några butiker i Sverige som lägger upp kunders system på sin hemsida och det finns en butik som sticker ut där det finns några system som knappast låter bra då akustik biten i bortglömd och då kostar ändå grejerna många 100-tusen kronor.
Jag borde kanske skrivit "med mina mått mätt svindyr" då jag utan att egentligen veta gissar att det handlar om dryga 100000kr om vi går efter svenska nypriser. Här på Faktiskt är det så klart ingen stor summa men vad det gäller just detta så har kanske Boris en poäng, vi på Faktiskt är inte representativa för folk i allmänhet.
Eftersom den genomsnittliga musiklyssnaren i hans ålder har en lättmöblerad liten bluetooth-grunka så tyder hans anläggning på ett stort intresse inte bara för musik utan även för musikförmedlare särskilt då han framhäver och har viss kunskap om sin apparatur .
Nu var ju inte min tanke att just jag skulle komma med kritik utan att andra som framhåller att det är bra att ge konstruktiv negativ kritik skulle precisera hur denna ska formuleras. Vad det gäller detta så tycker jag att mitt exempel är klockrent då det har allt!
1. En i grunden bra anläggning. 2. Ett lyssningsrum med förbättringspotential. 3. En ägare som ger intryck av att verkligen tycka om sin anläggning och därför kan tänkas ta kritik på helt fel sätt*. Bonus. Ägaren hyser stor tilltro till "dyr-kablar" och det är där han tänker fokusera när det gäller framtida uppgraderingar / förbättringar av sin anläggning.
Hade anläggningen istället varit en Mark kompakt-anläggning köpt från Ellos under första halvan av 90-talet eller en bluetooth-mojäng så skulle det ju varit helt meningslöst att ge kritik.
*Jag har inte läst kursen "Youtube-psykoanalys så detta är alltså en dilettants gissning.