av BosseS » 2017-10-25 19:35
Jo jag har kört den i ca två veckor. Visst, varje gång den kopplade upp sig skulle den ge sig till känna. För att inte tala om vid den initiala konfigureringen då den spelade upp ett testljud och frågade "hörde du nåt"? Jag körde Gramofon-pucken tidigare så volymratten på stereon val långt uppskruvad... Hade jag haft chrome-konstruktören här då så hade han fått smaka på öronvärk.
Nu är det dock så att chrome-pucken verkar ha slutat med dessa dumheter men jag vet inte varför eller vad jag gjort... Jag hade väldiga problem initialt att få den o fungera, att hitta och få kontakt med pucken från chrome-browser och home-appen. Till saken hör också att jag inte hittar någon instruktion för hur man använder den...men vad jag förstår ska den vara dyka upp som ett device i spotify. Det gjorde den inte.
Det verkar som att pucken är känslig för dåligt wifi, för efter installation av en ny AP lite närmare med bättre täckning så började pucken bli mer stabil, den dyker nu upp som ett val i spotify. Och den har slutat med att bumpa i högtalaren vid uppkoppling. Det finns en inställning som heter "Uppspelningsljud" som kan vara misstänkt men den verkar inte ha någon effekt, eller så tar det skruv nästa gång jag startar om systemet. Glöm för övrigt inte att aktivera "Full Dynamic Range" i settings! (via home-appen på android). Så dina symptom kan bero på dålig wifi-signal. Kolla med "Wifi analyser" att du har bra signalstyrka och inga kollisioner mellan flera wifi-nät.
Drop-outs har jag fortfarande. Det var anledningen till att jag gick ifrån Gramfon-pucken till att prova chrome-audio. Möjligen är det mindre nu, men å andra sidan har jag ju förstärkt wifi-täckningen. Det är frågan om det beror på mitt wifi eller nätet, för det kan fungera helt utan hack i flera timmar för att plötsligt bli outhärdligt under nån timme eller så.
Då chrome-audio inte tillför något av värde så går jag nog tillbaka till Gramofon-pucken. Den är bättre integrerad med spotify. Chrome-audio går inte alls ihop med spotify på desktop. Jag hittar inget sätt att koppla upp spotify mot chrome-audio på desktop utan det måste göras på en android-enhet.