Hi-Fi Choice/Nordost bjuder på ormolja!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2006-01-16 22:09

Rydberg skrev:Jag vet inte hur dyrt/billigt ett bra antistatmedel. Som sagt det som Bill50x skickade till mig verkade ha samma egenskaper som ECO-3.

Det kostar ca 120:- (ex moms och frakt) för en liter, det antistatmedel jag säljer. Men jag kan fylla det på småflaskor och sälja för 500:-/dl om ni tror att det låter bättre :-)

Någon förslog att använda handledsband att binda runt kablaget, och koppla banden till jord. Låter kul. Jag har sådana band för 86:-/st (ex moms och frakt) men vill ni att dom ska låta bättre kan jag fakturera 240:- ex moms per styck.....

Skämt åsido. Anledningen att många enkla tweaks kostar pengar är att dom vandrar igenom 40-elva mellanhänder och säljs i relativt små mängder. Och ofta gör dom ingen nytta heller. Tittar vi på antistatbehandling av cd´s så borde en spelare vara så konstruerad att ingen behandling behövs. En bra spelare ska kunna klara av verkligheten, och verkligheten består ibland av uppladdade cd´s. Men det hindrar inte att antistatmedlet KAN göra nytta beroende på situation.

Att cd´s med grönmålade kanter befunnits låta sämre än omålade manar till eftertanke. Att fixa till tweaks så att ljudet låter annorlunda är troligen ganska enkelt - men låter det bättre? Eller bara annorlunda?

/ B

Användarvisningsbild
Blue

Inläggav Blue » 2006-01-22 17:45

Hej hopp! Har inte varit här på några månader, men det känns ju tryggt att upptäcka att det är precis samma gamla kackel som vanligt.

8)

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-01-22 17:54

Blue skrev:Hej hopp! Har inte varit här på några månader, men det känns ju tryggt att upptäcka att det är precis samma gamla kackel som vanligt.

8)

Kul att få veta.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2006-01-22 19:01

Blue skrev:Hej hopp! Har inte varit här på några månader, men det känns ju tryggt att upptäcka att det är precis samma gamla kackel som vanligt.

Välkommen tillbaks i alla fall, Babyblue! :wink: :D

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2006-01-23 00:16

Hej hopp! Har inte varit här på några månader, men det känns ju tryggt att upptäcka att det är precis samma gamla kackel som vanligt

Du är välkommen tillbaka :) jag har stannat än så länge, även om det är en del kackel :wink:

Användarvisningsbild
x-43

Inläggav x-43 » 2006-02-06 18:11

Ni kan annars prova Boss Orange Label 50 ml 500 kr !
Om ni vill ha en sportigare framtoning!

Om ni vill ha en lite mer sofistikerad tutch skulle jag rekommendera
Aqua di Parma 30 ml 500 kr, mycket trevlig!

Den gör underverk på mig! :D :D

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2006-02-06 18:42

Bill jag sitter o funderar på om jag skall köpa 4000 flaskor av dig (det kan vara bra att ha vid fattiga tider, hm som nu)

med vänliga hälsningar

den smarte :)
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2006-02-06 20:07

mats skrev:Bill jag sitter o funderar på om jag skall köpa 4000 flaskor av dig (det kan vara bra att ha vid fattiga tider, hm som nu)

med vänliga hälsningar

Du är välkommen med din order, vilken storlek vill du ha på flaskorna?

/ B

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2006-02-07 12:42

Bill50x skrev:
mats skrev:Bill jag sitter o funderar på om jag skall köpa 4000 flaskor av dig (det kan vara bra att ha vid fattiga tider, hm som nu)

med vänliga hälsningar

Du är välkommen med din order, vilken storlek vill du ha på flaskorna?

/ B

Dom skall vara i 2 ml och jag hoppas jag kan få dom i namnet Dela lix, eftersom det låter så fint och lyxigt och då kan jag skryta. Jag har inget skit jag har Dela lix (med en fin stropp min)
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Föregående

Återgå till Generellt om hifi