Rydberg skrev:Jag vet inte hur dyrt/billigt ett bra antistatmedel. Som sagt det som Bill50x skickade till mig verkade ha samma egenskaper som ECO-3.
Det kostar ca 120:- (ex moms och frakt) för en liter, det antistatmedel jag säljer. Men jag kan fylla det på småflaskor och sälja för 500:-/dl om ni tror att det låter bättre
Någon förslog att använda handledsband att binda runt kablaget, och koppla banden till jord. Låter kul. Jag har sådana band för 86:-/st (ex moms och frakt) men vill ni att dom ska låta bättre kan jag fakturera 240:- ex moms per styck.....
Skämt åsido. Anledningen att många enkla tweaks kostar pengar är att dom vandrar igenom 40-elva mellanhänder och säljs i relativt små mängder. Och ofta gör dom ingen nytta heller. Tittar vi på antistatbehandling av cd´s så borde en spelare vara så konstruerad att ingen behandling behövs. En bra spelare ska kunna klara av verkligheten, och verkligheten består ibland av uppladdade cd´s. Men det hindrar inte att antistatmedlet KAN göra nytta beroende på situation.
Att cd´s med grönmålade kanter befunnits låta sämre än omålade manar till eftertanke. Att fixa till tweaks så att ljudet låter annorlunda är troligen ganska enkelt - men låter det bättre? Eller bara annorlunda?
/ B