Harryup skrev:http://www.kaleidescape.com/system/
Kommer med nya audioclienter under början av 2006.
Kommer hantera 24/192 eller mer direkt ifrån hårddisk.
Fördelarna med ett sådant system är ju att det är enkelt och (förhoppningsvis) fungerar.
Nackdelarna är att man är låst. Om du vill titta på TV? Om du vill lyssna på vinyl? Om du vill lyssna på radio? Spela in TV på hårddisk. Titta på foto. Om du vill titta på HDTV? Koppla in iPod? Inte nödvändigtvis självklart och enkelt eller om det går, bra kvalitet.
Jag gillar inte system som distribuerar media via ethernet till zonerna! Jag har tex provat MCE extender men ogillar det. Har Kaleidoscapes "media spelare" som sitter i varje zon intelligenta fjärrkontroller som visar vad du kan lyssna på eller måste du slå på TV? Osv...
Observera att min inställning inte beror på att XBOX360 (som inte ens stödjer vanligt ISO DVD) hänger sig och kräver manuell (knapp) omstart var 30 :eminut om man använder dess mediafunktioner. Detta är så oacceptabelt att jag nästan vill krossa skiten.
Nä system skall ha central distribuering och processning. Sen skall det distribuera en klassisk A/V signal till respektive zon.
Det finns bara två typer av musik. Bra musik och dålig musik.
/Joachim