Ett RB-1590 har måtten 237*431*454 mm så det lämnar ca 8,5 cm till toppen, 2.5 cm per sida och 9 cm i bakkant. Manualen rekommenderar 10 cm runt om samt "ventilation" om det står i ett skåp men då jag tänkte köra med en 12V-trigger har jag svårt att tänka mig att värmeutvecklingen borde bli ett problem vid daglig drift när barnen/hustrun tittar några timmar på tv på normala volymer? Högtalarna är ett par B&W N804.
Finns förstås lösningen att öppna luckan/ta bort den i värsta fall men med klåfingriga barn så undviker jag det helst. Clic säljer även en fläkt som inte ska höras på ca 2-3 meters avstånd så kanske har jag identifierat ett potentiellt i-landsproblem med ovanstående men likväl ett orosmoment.

Jag läste i en tråd att ett RB-1590 inte verkar alstra så mycket värme när det är placerat på en vanlig bänk men min erfarenhet är att det ändå kan bli varmt inne i skåpen.
Edit: Läste manualen till Clics fläkt nu och det verkar som att fläkten behöver så mycket plats så att jag får inte plats med ett RB-1590 i skåpet.