Jag har nu valt ut ett gäng låtar och kommit fram till provningens upplägg. Jag adderade igår egen reply gain baserat på crest och genererade därifrån nya flac, dock blev klockan för mycket för att hinna provlyssna om det blev korrekt. Jag funderar idag på om jag kanske istället borde gått på RMS-värde. Hoppas hinna provlyssna ikväll och se hur det blev och kanske också jämför med RMS. Eller någon kombination, RMS för att alla spåren ska låta lika starka och crest invägt för att olika utgåvor av samma skivor ska bli jämnstarka.
Med rymden i blodet är ett bra exempel jag tänkt på men tror kanske originalutgåvan i sig är "för bra" Jag är mer ute efter att visa hur illa det kan bli än att något som är ok kan bli ännu bättre.
Tyvärr är rummet för litet för att ta in en hel orkester

Ska titta på din nirvana-video innan också Zeeall, såg nu att det fanns nya förstörda utgåvor även av Nirvana, jag som tyckte jag hade material nog... Det vill jag ju också ha med.
Kanske jag delar med mig av testprotokoll och låtval här efter provningen om någon är intresserad att testa själv. Jag tänker att 1-1,5 minut per låt bör vara mer än tillräckligt under provningen.