av lennartj » 2020-01-21 15:57
Jag svarade ja, bland annat för att jag tror att samverkan mellan apparater har betydelse.
Det testas sällan för det är besvärligt.
Jag tänker bland annat på ut- och in-impedanser mellan apparater och egenskaperna på kabeln mellan dem.
De flesta upplevelser av hörbara skillnader mellan kablar tror jag är hjärnspöken, men det kan nog finnas fall
där skillnaden är reell och mätbar (!) om man studerar hela kedjan och mäter rätt saker.
(Det blev ju inget bra exempel för JA utan snarare för NEJ).
Vi prövar ett annat.
För några år sedan testade LTS Mytek Stereo 192 DSD DAC och såvitt jag minns kunde den inte detekteras i deras test.
Så kom lyxmodellen Manhattan, som jag tänkte mest var för att pungslå "audiofiler" eftersom den förra var odetekterad.
Till min häpnad och besvikelse (jag hade köpt 192 DSD DAC året innan LTS test och var nöjd med den) hade Manhattan
tydligt renare återgivning bl.a. av små detaljer i ljudbilden. Tyvärr är den inte testad av LTS, det hade varit intressant att se
om den också hade varit odetekterad trots att de inte låter lika. De har testat den senare mellanmodellen Brooklyn, men på
grund av tidsbrist har de bara testat en liten del av dess möjligheter.
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]