Dåliga hifi-handlare

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad

Dåliga hifi-handlare

Inläggav Strmbrg » 2020-10-16 19:25

Det finns en tråd om bra handlare, men eftersom jag dels är ganska kritiskt lagd och dels inte tycker att någon handlare egentligen verkar lysa särskilt starkt så startar jag denna tråd.

Att en handlare kan få gott betyg baserat på att hos vederbörande är så mysigt, småputtrigt och småpratigt må vara hänt, men nu handlar det snarast om att få riktig hjälp, svar på frågor - som man inte kan ta reda på själv via nätet - och ett någorlunda sakligt och resonerande bemötande.

För att slå an tonen och beklaga mig lite så har jag för en vecka sedan lagt en order hos Ågrens.
Produkten finns i deras lager, men de har numera ingen fysisk butik.
Lyssna får väl den som så vill, göra via Skype eller vad det heter. :mrgreen:
Nå, idag, fredag, mejlade jag dem för att få veta när jag får varan.
Svaret blev att de skickar den nu på måndag.

Svagt. Eller så har man betydligt högre krav än andra...
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
distad

Re: Dåliga hifi-handlare

Inläggav distad » 2020-10-16 20:25

Det var svagt och TOTALT annorlunda än en butik som jag ska ta upp i den andra tråden med bra butiker, men det får bli senare i helgen då jag är på väg till min mor och kommer hem i morgon.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2020-10-17 22:12

Har väl inte direkt blivit otrevligt bemött i någon butik, men referenceaudio som jag inte besökt på över minst 10år hade i alla fall otroligt okunnig personal förr i tiden, de verkade inte ha lyssnat på grejerna de sålde så råden kunde vara helt galna ibland.
Och när jag besökte Göteborg för en massa år sedan så besökte jag flera av deras handlare och det jag lade märke till då var att de var allmänt trevlig även när jag sade att jag bara ville titta lite då jag var på besök i stan. i Stockholm på den tiden så blev man inte riktigt lika trevligt bemött när man bara ville titta lite, i Göteborg så ville de dema grejer även om man inte ville köpa något.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2020-10-18 00:14

Jag blev avvisad från High-Fidelity på Karlavägen för mycket, mycket längesen. Jag råkade säga att jag ville TITTA på deras sortiment. Det var fel. Jag ombads komma tillbaka när jag ville LYSSNA. Fick med mig en liten röd bok som hette just LYSSNA!
Nästa gång sa jag rätt lösen och fick lyssna, bara jag inte hade något digitalur på mig...
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2020-10-18 00:21

hifikg skrev:Jag blev avvisad från High-Fidelity på Karlavägen för mycket, mycket längesen. Jag råkade säga att jag ville TITTA på deras sortiment. Det var fel. Jag ombads komma tillbaka när jag ville LYSSNA. Fick med mig en liten röd bok som hette just LYSSNA!
Nästa gång sa jag rätt lösen och fick lyssna, bara jag inte hade något digitalur på mig...

Du skulle svarat "jag skall bara ställa något som ser snyggt och dyrt ut hemma för att imponera på folk - är du intresserad att tjäna några pengar eller inte?".
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2020-10-18 00:33

Nattlorden skrev:
hifikg skrev:Jag blev avvisad från High-Fidelity på Karlavägen för mycket, mycket längesen. Jag råkade säga att jag ville TITTA på deras sortiment. Det var fel. Jag ombads komma tillbaka när jag ville LYSSNA. Fick med mig en liten röd bok som hette just LYSSNA!

Du skulle svarat "jag skall bara ställa något som ser snyggt och dyrt ut hemma för att imponera på folk - är du intresserad att tjäna några pengar eller inte?".

Det hade de så klart förnekat att de ville. De ville förmedla sin starka tro!
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad

Inläggav Strmbrg » 2020-10-19 20:47

Jag fick ju beskedet av Ågrens att de skulle skicka prylen efter helgen.
Nu visade det sig att den redan var skickad flera dagar innan jag frågade och hade legat på ICA i ett antal dagar dessutom.
Så, hyfsat snabbt var det, men å andra sidan en väldigt dålig koll på vad de själva håller på med.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Återgå till Generellt om hifi