Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Jag borde gjort en produkt av "Morellos julklapp" och varit en förmögen man idag.
Men i så fall borde man nog byta et potentiometerlösningen mot något smidigare - tex diguitalt styrda potentiometrar jämte en enklare mikroprofessor, några knappar och skärm.
jonasp skrev:Frågan är hur många sådana kretsar man behöver i en förförstärkare, delningsfilter eller var man nu stoppar in den?
RMA skrev:Hur mycket kopplas bort när man använder hembio bypass på PRE TWO? Antar bara volymkontrollen.
Morello skrev:jonasp skrev:Frågan är hur många sådana kretsar man behöver i en förförstärkare, delningsfilter eller var man nu stoppar in den?
Vad för kretsar?
jonasp skrev:Morello skrev:jonasp skrev:Frågan är hur många sådana kretsar man behöver i en förförstärkare, delningsfilter eller var man nu stoppar in den?
Vad för kretsar?
Morellos julklapp-kretsen!(PEQ)
Redigering: jag ska förtydliga mig. Hur många PEQ-block behöver den genomsnittlige användaren, som är beredd att betala för den funktionaliteten, gäller frågan.
Morello skrev:...en enklare mikroprofessor
Tangband skrev:Nyfiken fråga![]()
Vad sitter det för IC:s i apparaten ?
HolographicAudio™ skrev:jonasp skrev:Morello skrev:
Vad för kretsar?
Redigering: jag ska förtydliga mig. Hur många PEQ-block behöver den genomsnittlige användaren, som är beredd att betala för den funktionaliteten, gäller frågan.
Vi tycker att "den" behöver tre stycken PEQ-block, närmare bestämt 20-60Hz, 40-120Hz och 80-240Hz. Respektive block med en amplitudjustering om 0 till -6dB och valbar lågt/högt Q-värde typ.
Morello skrev:För övrigt borde det heta rumsresonansnivelleringsblock.
Tangband skrev:HolographicAudio™ skrev:jonasp skrev:
Vi tycker att "den" behöver tre stycken PEQ-block, närmare bestämt 20-60Hz, 40-120Hz och 80-240Hz. Respektive block med en amplitudjustering om 0 till -6dB och valbar lågt/högt Q-värde typ.
Jo, fler än tre stycken PEQ-frekvenser för att korrigera rummet behövs ju inte. Även amplitudsjusteringens spännvidd verkar bra från 0 till - 6dB med ställbart Q. Det är ungefär inom de där värdena jag själv hamnat efter några hundratals tester med rumskorrigering och dsp. Bra val.![]()
Jag får gratulera er (applåder ) i förväg för att ni i sådanafall implementerar den första fungerande kommersiella rumskorrigeringen på marknaden, istället för alla låtsas-varianter som finns. Dvs de som inte skiljer på resonanser och reflexer eller inte har lärt sig skillnaden på att korrigera rummet och högtalaren. Inga namn nämnda .
HolographicAudio™ skrev:jonasp skrev:Morello skrev:
Vad för kretsar?
Zappa skrev:HolographicAudio™ skrev:jonasp skrev:
Kommer PEQ:n att ha shelving filter?
HolographicAudio™ skrev:Zappa skrev:HolographicAudio™ skrev:Vi tycker att "den" behöver tre stycken PEQ-block, närmare bestämt 20-60Hz, 40-120Hz och 80-240Hz. Respektive block med en amplitudjustering om 0 till -6dB och valbar lågt/högt Q-värde typ.
Nope, detta ryms inte PEQ. Däremot kommer vi möjligen, kanske, eventuellt, utifall att göra ett separat bass shelving filter i framtiden.
Zappa skrev:HolographicAudio™ skrev:Zappa skrev:
Nope, detta ryms inte PEQ. Däremot kommer vi möjligen, kanske, eventuellt, utifall att göra ett separat bass shelving filter i framtiden.
Tack för (det snabba) svaret!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster