Nya Holographic Audio PRE TWO

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
RMA

Re: Nya Holographic Audio PRE TWO

Inläggav RMA » 2020-10-20 10:38

Hur mycket kopplas bort när man använder hembio bypass på PRE TWO? Antar bara volymkontrollen.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2020-10-20 11:17

Morello skrev:Jag borde gjort en produkt av "Morellos julklapp" och varit en förmögen man idag. :mrgreen:

Men i så fall borde man nog byta et potentiometerlösningen mot något smidigare - tex diguitalt styrda potentiometrar jämte en enklare mikroprofessor, några knappar och skärm.

Ja jag är faktiskt lite förundrad över varför ingen gör det. Men kanske är inte potentiella kunderna så många som jag inbillar mig?
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2020-10-20 11:22

Frågan är hur många sådana kretsar man behöver i en förförstärkare, delningsfilter eller var man nu stoppar in den?
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2020-10-20 11:53

jonasp skrev:Frågan är hur många sådana kretsar man behöver i en förförstärkare, delningsfilter eller var man nu stoppar in den?

Vad för kretsar?
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2020-10-20 12:07

RMA skrev:Hur mycket kopplas bort när man använder hembio bypass på PRE TWO? Antar bara volymkontrollen.

Stämmer bra det. Har man aktiverat ett eller två instickskort så förblir de aktiva oberoende av hembio bypass (man har ju behov av att justera oavsett om man avlyssnar via stereo eller flerkanal).
Äger företaget INNOTEC som tillverkar audioprodukter med varumärket HOLOGRAPHIC AUDIO®.
http://www.holographicaudio.com
Pre Two>ULC>AMP Twentythree>Ino Audio Pi120s

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2020-10-20 12:37

Morello skrev:
jonasp skrev:Frågan är hur många sådana kretsar man behöver i en förförstärkare, delningsfilter eller var man nu stoppar in den?

Vad för kretsar?

Morellos julklapp-kretsen! :) (PEQ)

Redigering: jag ska förtydliga mig. Hur många PEQ-block behöver den genomsnittlige användaren, som är beredd att betala för den funktionaliteten, gäller frågan.

Tangband
Semesterfirare

Inläggav Tangband » 2020-10-20 13:00

Nyfiken fråga :)

Vad sitter det för IC:s i apparaten ?

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2020-10-20 13:01

jonasp skrev:
Morello skrev:

Vad för kretsar?

Redigering: jag ska förtydliga mig. Hur många PEQ-block behöver den genomsnittlige användaren, som är beredd att betala för den funktionaliteten, gäller frågan.

Vi tycker att "den" behöver tre stycken PEQ-block, närmare bestämt 20-60Hz, 40-120Hz och 80-240Hz. Respektive block med en amplitudjustering om 0 till -6dB och valbar lågt/högt Q-värde typ. :wink:
Senast redigerad av HolographicAudio™ 2020-10-20 13:05, redigerad totalt 1 gång.
Äger företaget INNOTEC som tillverkar audioprodukter med varumärket HOLOGRAPHIC AUDIO®.

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2020-10-20 13:03

Bra svar! :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2020-10-20 14:20

Morello skrev:...en enklare mikroprofessor

Jag får genast bilden av IÖ´s gamla avatar i MoLT i huvudet :)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2020-10-20 14:54

Tangband skrev:Nyfiken fråga :)

Vad sitter det för IC:s i apparaten ?

Halvledarbaserade gissar jag.

För övrigt borde det heta rumsresonansnivelleringsblock.
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Tangband
Semesterfirare

Inläggav Tangband » 2020-10-20 15:01

HolographicAudio™ skrev:
jonasp skrev:
Morello skrev:

Vad för kretsar?

Vi tycker att "den" behöver tre stycken PEQ-block, närmare bestämt 20-60Hz, 40-120Hz och 80-240Hz. Respektive block med en amplitudjustering om 0 till -6dB och valbar lågt/högt Q-värde typ. :wink:

Jo, fler än tre stycken PEQ-frekvenser för att korrigera rummet behövs ju inte. Även amplitudsjusteringens spännvidd verkar bra från 0 till - 6dB med ställbart Q. Det är ungefär inom de där värdena jag själv hamnat efter några hundratals tester med rumskorrigering och dsp. Bra val. :)

Jag får gratulera er (applåder ) i förväg för att ni i sådanafall implementerar den första fungerande kommersiella rumskorrigeringen på marknaden, istället för alla låtsas-varianter som finns. Dvs de som inte skiljer på resonanser och reflexer eller inte har lärt sig skillnaden på att korrigera rummet och högtalaren. Inga namn nämnda .
Senast redigerad av Tangband 2020-10-20 15:05, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2020-10-20 15:02

Morello skrev:För övrigt borde det heta rumsresonansnivelleringsblock.

Det är väl bara fransmän och islänningar som hittar på sådana ord?

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2020-10-20 15:36

Tangband skrev:
HolographicAudio™ skrev:
jonasp skrev:

Jo, fler än tre stycken PEQ-frekvenser för att korrigera rummet behövs ju inte. Även amplitudsjusteringens spännvidd verkar bra från 0 till - 6dB med ställbart Q. Det är ungefär inom de där värdena jag själv hamnat efter några hundratals tester med rumskorrigering och dsp. Bra val. :)

Jag får gratulera er (applåder ) i förväg för att ni i sådanafall implementerar den första fungerande kommersiella rumskorrigeringen på marknaden, istället för alla låtsas-varianter som finns. Dvs de som inte skiljer på resonanser och reflexer eller inte har lärt sig skillnaden på att korrigera rummet och högtalaren. Inga namn nämnda .

Tack för de fina orden och för att du bekräftar vårt val av värde och områden på ingreppspunkter, de är förvisso inte helt tagna ur luften men i alla fall.
Kul att du tror på vår kommande produkt.

Användarvisningsbild
Zappa

Inläggav Zappa » 2020-10-20 15:48

HolographicAudio™ skrev:
jonasp skrev:
Morello skrev:

Vad för kretsar?

Kommer PEQ:n att ha shelving filter?
"Without deviation from the norm, progress is not possible."

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2020-10-20 16:00

Zappa skrev:
HolographicAudio™ skrev:
jonasp skrev:

Nope, detta ryms inte i PEQ Three. Däremot kommer vi möjligen, kanske, eventuellt, utifall att göra ett separat bass shelving filter i framtiden. 8)
Senast redigerad av HolographicAudio™ 2020-10-20 16:05, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Zappa

Inläggav Zappa » 2020-10-20 16:02

HolographicAudio™ skrev:
Zappa skrev:
HolographicAudio™ skrev:Vi tycker att "den" behöver tre stycken PEQ-block, närmare bestämt 20-60Hz, 40-120Hz och 80-240Hz. Respektive block med en amplitudjustering om 0 till -6dB och valbar lågt/högt Q-värde typ. :wink:

Nope, detta ryms inte PEQ. Däremot kommer vi möjligen, kanske, eventuellt, utifall att göra ett separat bass shelving filter i framtiden. 8)

Tack för (det snabba) svaret!
"Without deviation from the norm, progress is not possible."

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2020-10-20 16:13

Zappa skrev:
HolographicAudio™ skrev:
Zappa skrev:

Nope, detta ryms inte PEQ. Däremot kommer vi möjligen, kanske, eventuellt, utifall att göra ett separat bass shelving filter i framtiden. 8)

Tack för (det snabba) svaret!

Varsågod! Idag har jag skrivit mer inlägg än vad jag normalt gör på flera månader så nu loggar jag ut och återgår till "vanlig" svarstid.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2020-12-03 09:02

@ Holographic Audio

Bump med höften när jag tränger mig förbi i den 2m anpassade corona-kön! :D

"I dessa tider" så undrar man:
Ser det fortfarande ut som att man kommer kunna slänga pengar på dig och få ett förstklassigt försteg tillbaka med samma ömhet och finess, nu i första hälften av år2021? :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Föregående

Återgå till Generellt om hifi