Moderator: Redaktörer
JonasB skrev:Sedan jag köpte pi60s hittar jag en del "konstigheter" i musik och viss musik låter väldigt komprimerat vilket jag tidigate inte reagerat på i samma utsträckning.
galder skrev:Detta var väl ingen tråd om ino's förträfflighet?
Man kan ju undra varför du köpte Monitor Audio RS1 som du nämner att du haft i många år, och låter bumligt och mörkt med musik från den tiden, (för inköp?).
Stämmer verkligen ditt påstående att det mesta som säljs är så pass felkonstruerade som du påstår. Skulle gärna se din studie av detta i en separat tråd, då det är ett högst osannolikt påstående du kastar ur dig.
Går man till förstasidan på Faktiskt.io så finns där längre ned en forumspel för inlägg som avser ino högtalare. Du kanske skulle ha skrivit av dig där.
Nu var jag lite otrevlig, vilket medges, men hade skapat en separat tråd för vad du påstår så hade det varit av intresse. Men denna marknadsföring av ino trodde jag hörde till det förflutna.
JonasB skrev:Tjo! Jag vet att i en del pop och rap låter basen distig och nästan trasig pga att det ska låta fett i små blåtandshögtalare. Men jag lyssnade precis på en Billie Eilish-låt där diskanten lät illa/trasig och blev lite orolig. Det är ju ändå en världsartist och det vore konstigt med en sådan miss. Det är typ 3:10 och framåt. Någon som kan bekräfta?
https://open.spotify.com/track/5qNh5Wtz ... MYgB8TqtmR
Morello skrev:Finns en lång tråd om denna artist och den urusla kvalitet som kommit att känneteckna produktionerna.
Den som söker skall finna.
tt475197 skrev:Hej, ny medlem och mitt första inlägg så hav förbarmande:
Låten som diskuterades i första inlägget; jag har inga problem med denna, låter förträffligt i min sovrumsanläggning (Apple Music -> Airport Express -> Supra IC -> Linn Majik-I -> Supra Ply -> Quad 11L).
Jag är 63 år, saknar Guldöron, men håller med om att vissa Billie Eilish-låtar kräver mycket av anläggningen.
Fråga; är det helt enkelt så att Apple Music är bättre än Spotify vad avser kompression av materialet? Jag använder inte Spotify själv.
m v h
Tomas
tt475197 skrev:Hej, ny medlem och mitt första inlägg så hav förbarmande:
Låten som diskuterades i första inlägget; jag har inga problem med denna, låter förträffligt i min sovrumsanläggning (Apple Music -> Airport Express -> Supra IC -> Linn Majik-I -> Supra Ply -> Quad 11L).
Jag är 63 år, saknar Guldöron, men håller med om att vissa Billie Eilish-låtar kräver mycket av anläggningen.
Fråga; är det helt enkelt så att Apple Music är bättre än Spotify vad avser kompression av materialet? Jag använder inte Spotify själv.
m v h
Tomas
pLudio skrev:En litet knäpp vid 2:11, lite dist vid 3:10 och ytterligare nåt litet knäpp vid 3:35 på både Spotify och Deezer. Kan inte säga att det klipper. Jag har hört värre. Mycket värre.