Apple TV 4k 2021 - musikspelare

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Re: Apple TV 4k 2021 - musikspelare

Inläggav hifikg » 2021-06-22 13:01

dewpo skrev:
hifikg skrev:
goat76 skrev:
Det är väl bara att koppla din laddkabel från lightning uttaget i telefonen direkt till USB-ingången på din DAC?

Det ska testas, men någon adapter krävs för det är ett USB-B uttag i DAC-en, och SPDIF mojen, som är att föredra då det rena USB-uttaget "bara" hanterar upp till 24/96, sen har jag för mig att det inte gick att använda både mojängen och USB-uttaget samtidigt, åtta år sedan jag implementerade den, får ta fram de gamla instruktionsböckerna :)

Vore ju schyst om iPhonen kom upp som en enhet i Musik så jag kan hoppa mellan samlingen och streamingen lika sömlöst som nu.

Kom på vad Apple gjort för att få in uppgraderingen, de har skickat alla appar som jag inte använt på länge till molnet.

8O Kameraadaptern är det som behövs :| Annars så fungerar det som det ska även med högupplöst!

Jopp, så verkar det vara, testade den vanliga lightning kabeln med en adapter A-B o den ger inga signaler ut. Kameraadaptern är nog den enda adapter jag inte har sedan tidigare, he he, bara att åka in till hökaren. Igår hörde jag saker som jag börjat skriva om i min presentationstråd. Vill höra det hemmavid också, men det gav mig dubier angående streaming, men 300 spänn kan det vara värt att utreda saken. Kameraadaptern kanske är användbar till fler saker.
Sitter nöjd :)

Föregående

Återgå till Generellt om hifi