Moderator: Redaktörer
DQ-20 skrev:Kabelmystik är kul och tillhör hobbyn tycker jag. Men med exempel som Nordost Odin 2 är det liksom inte kul längre.
Almen skrev:DQ-20 skrev:Kabelmystik är kul och tillhör hobbyn tycker jag. Men med exempel som Nordost Odin 2 är det liksom inte kul längre.
Ptjaa, man kan väl inte både ha kakan och äta den? En stor del av mystiken är väl dessa fantastiska priser?
Förresten, kabelmystik - har det med kabbala att göra?
sprudel skrev:Almen skrev:DQ-20 skrev:Kabelmystik är kul och tillhör hobbyn tycker jag. Men med exempel som Nordost Odin 2 är det liksom inte kul längre.
Ptjaa, man kan väl inte både ha kakan och äta den? En stor del av mystiken är väl dessa fantastiska priser?
Detta präglar ju inte bara kablage, utan hela branschen har ju gått bananas där man lägger krut på chassin frästa ur ett helt stycke aluminium och ännu värre designhysterika. Till fullständigt tokiga priser också. Ju dyrare desto bättre har varit en framgångsrik strategi helt klart.
FBK skrev:sprudel skrev:Almen skrev:Ptjaa, man kan väl inte både ha kakan och äta den? En stor del av mystiken är väl dessa fantastiska priser?
Detta präglar ju inte bara kablage, utan hela branschen har ju gått bananas där man lägger krut på chassin frästa ur ett helt stycke aluminium och ännu värre designhysterika. Till fullständigt tokiga priser också. Ju dyrare desto bättre har varit en framgångsrik strategi helt klart.
Finns en anledning till att man inte besöker den sk. HighEnd mässan i Stockholm längre, där dyrast vinner. "Ungefär" Finns undantag naturligtsvis, men det är inte som förr. Men marknaden kanske ser ut så att de som handlar nytt, handlar det dyraste. För egen del så tror jag att jag aldrig kommer handla något nytt mer då priserna har rusat iväg för mycket i förhållande till kvalite även på vanlig Hifi.
Rydberg skrev:Amir förfaller vara en självupptagen tramspelle!
hifikg skrev:Odlar sin myt = bygger varumärke
Atkins o den där andra o så han på tuben, vad de nu heter, är inte så mycket mindre tramsiga de heller. Hifi är för tramspellarSnart samlas vi på mässan.
FBK skrev:hifikg skrev:Odlar sin myt = bygger varumärke
Atkins o den där andra o så han på tuben, vad de nu heter, är inte så mycket mindre tramsiga de heller. Hifi är för tramspellarSnart samlas vi på mässan.
Förstår inte riktigt vad du ska dit och göra...du kan väl hitta en massa mäss-jazz på burken.
hifikg skrev:FBK skrev:hifikg skrev:Odlar sin myt = bygger varumärke
Förstår inte riktigt vad du ska dit och göra...du kan väl hitta en massa mäss-jazz på burken.
Jag är lite som drottningen i snövit... fast jag tror inte jag kommer beordra mord på den som lyckas prestera bättre ljud än mitt eget. Hittills har jag inte ens behövt överväga saken.
petersteindl skrev:Magnituden på svärta är mängden obeskattade stålar.
goat76 skrev:hifikg skrev:FBK skrev:Förstår inte riktigt vad du ska dit och göra...du kan väl hitta en massa mäss-jazz på burken.
Jag är lite som drottningen i snövit... fast jag tror inte jag kommer beordra mord på den som lyckas prestera bättre ljud än mitt eget. Hittills har jag inte ens behövt överväga saken.
Jag har bättre ljud än dig, jag bor även tillräckligt långt ifrån dig för att våga säga det.
hifikg skrev:Den som vill läsa det värsta (?) tramspellereportaget någonsin får tjacka in sig på H&M 11 2018! Det är svårslaget.
hifikg skrev:Den som vill läsa det värsta (?) tramspellereportaget någonsin får tjacka in sig på H&M 11 2018! Det är svårslaget.
FBK skrev:hifikg skrev:Den som vill läsa det värsta (?) tramspellereportaget någonsin får tjacka in sig på H&M 11 2018! Det är svårslaget.
Det är testen på nätverkskablar som stör dig. Du som har bra grejer och ett rum som de funkar kanon i förstår jag inte varför du kan bli så upprörd på en test i en tidning. Sätt på en bra platta (du har väl fixat CD-Fixen ?)och skit i dem där testerna. En del är läsvärda och en del ska man bara hoppa, svårare än så är det inte.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster