High Fidelity Nr 6/2003

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Hotspur

High Fidelity Nr 6/2003

Inläggav Hotspur » 2003-09-08 21:17

:arrow: Köpte denna blaska häromdagen, för första gången på ca två år! Jag har heller inte snyltläst något nummer på ca ett år, eftersom jag helt enkelt finner det tämligen meningslöst. :oops: Dock måste jag säga att detta nummer kändes överraskande läsvärt och att t.o.m. den förhatliga "Reference CD:n" var ganska kul. Undrens tid är tydligen inte förbi och man blir nästan lite sugen på att prenumerera, synd då att det skall vara dyrare än att prenumerera på HiFi+... 8O Vad tycker ni andra, om denna tidning i allmänhet och detta nummer i synnerhet :?:
Audiolab 9000 CDT - Audiolab DC BLOCK 6 - Hegel H390 - Marten Oscar Duo

Användarvisningsbild
besan

Inläggav besan » 2003-09-08 21:57

Jag har faktiskt slutat köpa hifipress helt. Men det brukar vara sköna bilder i dom helt klart.

//jonas

Användarvisningsbild
hali
Site Admin
Site Admin

Inläggav hali » 2003-09-08 22:01

Utöver min prenumeration på Hifi News så köper jag väldigt sällan hifi tidningar. Ett och annat nummer av Jazz Times blir det dock :)

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2003-09-08 22:27

High Fidelity och Hifi & Musik och endel utländska hifipress kan man ju läsa på bibloteket annars :)

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2003-09-08 23:19

Tycker att både high fidelity och hifi&musik är två flummiga skräptidningar. 8)

Stereophile är den enda jag läser och är villig att betala för. :D
Tyvärr har jag inte fått något nummer det här året trots att s-philen deibiterat mitt konto för två månader sedan :cry: :cry:
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
piazzolla

Inläggav piazzolla » 2003-09-09 08:06

Själv köper jag alltid alla nummer av båda tidningarna, och blir alltid förvånad över att jag gått och väntat på att de skall komma :)

Användarvisningsbild
dali

Inläggav dali » 2003-09-09 08:50

Jag köper Hifi & Musik, HIGH Fidelity och Hemmabio (japp, en katt bland hermelinerna).

Är det någon som har tips på en tidning som inte bara testar prylar som kostar som bostadsrätter (Stereophile) och som inte ger full pott till allt som testas (WHAT Hifi)?

En blaska som är så objektiv som möjligt (törs såga skräp - oavsett pris) med inriktning på någorlunda överkomliga prylar.

Föredrar engelska eller svenska. Tyska tidningar förstår jag inte tillräckligt bra ...
Har ingen relation till danska högtalare.

Användarvisningsbild
Hotspur

Inläggav Hotspur » 2003-09-09 15:34

Är det någon som har tips på en tidning som inte bara testar prylar som kostar som bostadsrätter (Stereophile) och som inte ger full pott till allt som testas (WHAT Hifi)? En blaska som är så objektiv som möjligt (törs såga skräp - oavsett pris) med inriktning på någorlunda överkomliga prylar.

Den tidningen finns inte och kommer nog aldrig att komma ut :?:

PS: Underbar signatur, Dali! :wink:

Användarvisningsbild
dali

Inläggav dali » 2003-09-09 17:37

fridefors: Trist! Finns det ingen tidning som ens kommer i närheten, där man kanske kan läsa mellan raderna vad de egentligen tycker?

Stereophile mfl är säkert bra tidningar, men de testar prylar som jag aldrig skulle köpa av rent ekonomiska skäl.

PS: Tackar :) DS
Har ingen relation till danska högtalare.

Användarvisningsbild
Hotspur

Inläggav Hotspur » 2003-09-09 17:57

:arrow: Nej, den tidning du beskriver låter ju perfekt - och någon sådan har i alla fall inte jag läst, ännu... Om du håller ögonen öppna under hösten så kan jag utlova någon form av genomgång av hifi-tidningsmarknaden, med tillhörande omdömmen och redovisning av innehåll. Till dess rekommenderar jag gärna HiFi+ som är både bra och hyfsat billig (2-årsprenumerationen), utan att för den skull vara perfekt. 8)

Återgå till Generellt om hifi