Moderator: Redaktörer
mapem skrev:Om det handlar om en CD tar jag ut den ur asken, drar ut den sidoupphängda släden på spelaren för hand, lägger på skivan, lägger på den lilla pucken, skjuter in släden som sluter till med ett härligt klonk, också det för hand, tar fjärrkontrollen, sätter mig i fåtöljen, tar ut det lilla häftet ur asken, bläddrar i det medan musiken återigen flödar.
Nattlorden skrev:Fast det enda som är ritual i detta är väl att ta ut häftet och bläddra i? Det andra kommer du väl inte undan?
Almen skrev:Dessutom, om jag måste bryta mitt i en låt (vid provlyssning, typ) så tonar jag först ned volymen.
Morello skrev:Vad är en "squeezebox"?
Almen skrev:Inga ritualer direkt, men jag tänder/släcker lampor tar av/på sockor
Almen skrev:...och sätter mig tillrätta ordentligt innan jag trycker på play.
Ragnwald skrev:Eftersom jag finlyssnar med tämligen stora bastanta slutsteg, som får ta några minuter på sig att bli varma, hinner jag möblera lite och plocka fram fonogrammen i lugn och ro, fundera lite över mina förväntningar.
MP skrev:Almen skrev:Inga ritualer direkt, men jag tänder/släcker lampor tar av/på sockor
tvångsrörelser eller tics ?
Almen skrev:...och sätter mig tillrätta ordentligt innan jag trycker på play.
Gör du om ritualen innan du sätter dig ner igen, efter att du har tryckt på play ?
Almen skrev:[Om det är för ljust släcker jag lampor, är det för mörkt tänder jag.
Om jag är för varm tar jag av mig sockorna, är jag för kall tar jag på mig.
CJNE skrev:Morello skrev:Vad är en "squeezebox"?
En sån här.
Finns en tråd här på Faktiskt om den också, under köpråd.
Morello skrev:Ok, hur väl fungerar analogutgången? Brusar/surrar systemet om du vrider upp försteget maximalt? Annars verkar det ju vara en kul apparat.
Slartibartfast skrev:Humms, jag sätter på en platta och väntar in ett bra stycke. Vid det braiga stycket så brukar jag springa runt i rummet och leta otäcka akustiska fenomen en mikrofon tills det blir tråkigt.
/J
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster