Men för att styra elprylar åtminstonde lite "smart" har jag använt mig av dessa Set & Forget prylar.
Det är egentligen inte så avancerat, man behöver t.ex ingen nätanslutning om man inte vill, och det finns ett par andra liknande system på marknaden som kanske kan göra ännu mer om man gillar att göra det svårt för sig

Men det som gör att jag gillar dem är att så länge man håller sig inom räckviddsbegränsningarna så har det varit HELT krångelfritt.
Med lite fantasi kan man underlätta vardagen för sig själv, t.ex så har vi numera hundraprocentig kontroll över motorvärmaruttagen via Mobilen.
Jag har ochså möjlighet att från bilen tända upp de delar av utebelysningen som behövs för att säkert backa in på gården med släp när det är mörkt.
Man skulle kunna tänka sig att använda puckarna för en egen skräddarsydd Master/Slave lösning till stereoanläggningen om man vill det.
T.ex genom att låta väggbrytaren för belysning ochså slå igång de apparater som man av någon anledning valt att ha helt avstängda.